Jaki sprzęt gruntowy za 250zł?

/ 21 odpowiedzi
Witam! Jestem początkującym wędkarzem praktykującym do tej pory metody spławikowe i spinningowe. Zdecydowałem się na zakup zestawu gruntowego, chcę łowic głównie karpie, leszcze, liny, karasie. Czytałem wiele postów na tym forum i szczerze mówiąc mam taki mętlik w głowei że ciężko mi wybrac cos odpowiedniego. Na sprzęt chcę wydac okolo 250zl (kij+kręciołek), chyba że warto będzie trochę dołożyc w zamian za znaczącą różnicę w jakości sprzętu. Dodam jeszcze że łowie głównie na stawach hodowlanych i nad jeziorem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Jędrula


 

A powiedz co Cie kolego interesuje , łowienie na drgającą szczytówkę czy bardziej popularne łowienie na bombkę ?

(2011/07/13 12:59)

nicponios


poleciłbym ci drgająca szczytówke,feeder, picker-> moim zdaniem lepszy jest feeder, może nie "lepszy" tylko bardziej uniwersalny= wody stojące+ rzeki (ODRA) (2011/07/13 13:00)

Jaroch


na rzekach raczej nie planuję łowic, wydaję mi się że bardziej łowienie na "bombke" :) Jeśli można to prosiłbym o propozycje feeder i "na bombke" :) (2011/07/13 13:29)

Jędrula


 

Więc Kolego wędka feeder to sprzęt przeznaczony do drgającej szczytówki , szczytówka drga , kiwa się , nagina – jest branie . Można również wędkę typu feeder wykorzystać jako zwykłą gruntówkę na jezioro z bombka . Po prostu zakładamy najsztywniejszą – najtwardszą szczytówkę z zestawu i robimy z feedera zwykła gruntówę . Polecam zakupić coś do 100 gram wyrzutu , wybrać wędkę najlżejszą we wskazanej cenie i o akcji szczytowej . Konkretnego kija nie wskażę bo wędkę trzeba pomacać , pomachać , zgiąć , wygiąć , zbadać czy pasuje i się nadaje . Kołowrotek ma być szybki i wcale nie duży , jeżeli zmieści 150 metrów żyłki 0,25 to spokojnie wystarczy , świetne są do tej metody kołowrotki spiningowe .

(2011/07/13 14:48)

Jaroch