Zaloguj się do konta

Jaki smar do kołowrotka ?

utworzono: 2014/04/17 14:56
gnusmas

witam ,jakiego smaru najlepiej uzyc do kołowrotka ,podobno litowy cx80 jest dobry ? [2014-04-17 14:56]

MATIG

Ja używam smaru SMARMAX 9770K i jestem mocno zadowolony z tego smaru. Niestety sprzedawany jest w dużej ilości, tj. 1 kg i jest dość drogi ponad 200 zł za 1 kg chyba. Ja go nabyłem na innym forum w dużo mniejszej ilości. [2014-04-17 16:33]

notaki

allegro.pl/listing/listing.php?string=smar+do+kołowrotka [2014-04-17 16:56]

aldente

Abu Garcia ma świetne smary i oleje do wszelkich kołowrotków
[2014-04-17 21:05]

bocznytrok

Ja posiadam fajny smar, kupiłem go kiedyś w wędkarskim. Dzisiaj go poszukam i podam ci nazwę ponieważ nie pamiętam.
[2014-04-18 16:03]

lynx

Polecam zwykły wazelinowy taki jakim konserwuje sie broń. Jest dostepny, nie ługuje się, jest tani i sprzedawany jest w tubkach.
[2014-04-18 16:22]

Ludzie na jerkbait'cie to zachwalają a trzeba jasno powiedzieć sobie że wymagania są tam inne:) Bo Stella czy Certate to widok tam codzienny a tu...

http://www.pirania-sklep.pl/akcesoria_spinningowe/smary_konserwacja/hot_sauce_-_grease_-_smar.html

Choć poczciwy SMARMAX też jest OK:)
[2014-04-18 18:01]

notaki

Tak naprawde dowolny smar łożyskowy jest dobry. Obciązenia na elementach kołowrotka sa znikome , prędkośc pracy elementów ( a co za tym idzie grzanie się ich ) jest żadna.
Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę, to to, by smar zachował parametry przy temp ujemnych.
 Szkoda przepłacać za "specjalistyczne, wędkarskie" środki.
Nawiasem mowiąc, jesli kołowrotek jest nasmarowany fabrycznie i nie ma w nim wody, która może emulgowac smar sens wymywania smaru fabrycznego i powtórnego przesmarowywania kołowrotka jest watpliwy.
[2014-04-18 18:37]

JOPEK1971

Jak masz starszy od węgla kołowrotek to go rozbierz,wyczyść benzyną ekstrakcyjną i daj kilka kropel oliwki do urządzeń precyzyjnych.W latach dziewięćdziesiątych używałem kołowrotka "Spinning 90",Plastikowa obudowa.kicha totalna,ale tylko stać było na taki.Ciężko chodził to zanurzałem go do wody na chwilę,działał po tym zabiegu idealnie,po prostu Kałasznikow. ;)))  [2014-04-18 18:42]

lynx

Tak naprawde dowolny smar łożyskowy jest dobry. Obciązenia na elementach kołowrotka sa znikome , prędkośc pracy elementów ( a co za tym idzie grzanie się ich ) jest żadna.
Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę, to to, by smar zachował parametry przy temp ujemnych.
 Szkoda przepłacać za "specjalistyczne, wędkarskie" środki.
Nawiasem mowiąc, jesli kołowrotek jest nasmarowany fabrycznie i nie ma w nim wody, która może emulgowac smar sens wymywania smaru fabrycznego i powtórnego przesmarowywania kołowrotka jest watpliwy.

Smar do łożysk jest robiony tak aby dobrze pracowal w wysokich temperaturach rzędu do 100 stopni a nawet powyżej. W takich warunkach ma spelniać swoje zadanie. W kolowrotku nigdy nie ma temperatur nawet 50 stopni. Poza tym smary do łożysk nie powinny pracować w styczności z wodą a kołowrotki często stoją na deszczu co powoduje, może nie tyle emulgowanie a ługowanie i smar robi się do kitu. Dalej ktoś pisze, że po wazelince chodzi jak kałach i to prawda. Kałachy były, są smarowane smarem wazelinowym. Dobrze pracuje i w niskich i wysokich temperaturach. Nie ulega takiemu ługowaniu. Te smary fabryczne są drogie a bazują na tym samym tylko firma laduje w swoje opakowania i winduje ceny. W przeszłości dobierałem polskie zamienniki olei i smarów do różnych maszyn min. i japonskich i spelniały swoje zadanie. Kombinowanie ze smarami, które są drogie a tylko mocno reklamowane drenują kieszen jednym a nabijają drugim.
Poza tym ,,róbta co chceta".
[2014-04-20 22:55]

robert75

Witam,ja używam smaru i oliwki Abu Garcia, kolega mi przywiózł ze Stanów, powiem, że po ten zestaw spełnia swoje zadanie znakomicie. W końcu Abu to producent kołowrotków.Wcześniej próbowałem różnych smarów, w tym jeden za kilka złotych firmowany przez znaną skądinąd firmę, który skleił mi zęby przekładni......?. Kąpanie w bęzynie ekstrakcyjnej nie pomogło nawet. Żeby to cholerstwo usunąć z trybów  musiałem przeszliwofać delikatnie zęby pilnikiem do ..paznokci:).  [2014-10-18 09:22]

bluehornet

Tak naprawdę dowolny smar łożyskowy jest dobry. Obciążenia na elementach kołowrotka są znikome , prędkość pracy elementów ( a co za tym idzie grzanie się ich ) jest żadna.
Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę, to to, by smar zachował parametry przy temp ujemnych.
 Szkoda przepłacać za "specjalistyczne, wędkarskie" środki.
Nawiasem mówiąc, jeśli kołowrotek jest nasmarowany fabrycznie i nie ma w nim wody, która może emulgować smar sens wymywania smaru fabrycznego i powtórnego przesmarowywania kołowrotka jest wątpliwy.



Tak naprawdę kołowrotek fabrycznie jest nasmarowany tak, żeby sie nazywało, że jest nasmarowany. Minimalna ilość smaru ( coś jakby " psiknięte " fluidolem ). Warto dołożyć smaru, by potem nie lamentować, że kołowrotek rzęzi. trzeszczy, zacina się i piszczy po paru wypadach nad wodę.
Zaryzykowałem smarowanie smarem do przekładni kos spalinowych i to jest to.





[2014-10-18 11:07]

piotrcarp

Tak jak juz Tomek napisal najlepiej kupic http://www.pirania-sklep.pl/akcesoria_spinningowe/smary_konserwacja/hot_sauce_-_grease_-_smar.html  a tutaj cos o konserwacji kolowrotkow http://forum.wedkuje.pl/f,konserwacja-kolowrotkow,701377,0.html Troche temat ostatnio zaniedbalem ale jak znajde troche czasu to przesmaruje jakis kreciolek i wstawie fotki:)
[2014-10-18 21:33]

Artur z Ketrzyna

witam ,jakiego smaru najlepiej użyć do kołowrotka ,podobno litowy cx80 jest dobry ?

ł43 lub z teflonem. Możesz nabyć w sklepach z częściami rolniczymi.
[2014-10-18 22:04]

bluehornet

Jak już to ŁT-4, który nie nadaje się do przekładni kołowrotków z racji kwasowego odczynu jak również z teflonem czyli suchy smar - do przekładni nie pasuje.
[2014-10-19 15:59]

Artur z Ketrzyna

Jak już to ŁT-4, który nie nadaje się do przekładni kołowrotków z racji kwasowego odczynu jak również z teflonem czyli suchy smar - do przekładni nie pasuje.

Bluechornet. dobrze napisałem, widać nie miałeś z tymi do czynienia. Jeden i drugi jest tłusty i gęstszy.

Kiedyś w motoryzacyjnym kupiłem łt 5. Do była porażka tak zadki, że odrazu kołowrotki kiszkawo chodziły...
[2014-10-19 17:36]

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia