Zaloguj się do konta

Jaka pierwsza wędka

utworzono: 2018/09/03 18:47
D0cent

Witam prawdopodobnie zaniedługo zakupie jakąś wędke albo dwie i zastanawiam się co w moim przypadku będzie najlepsze
Gruntowa,Karpiowa,Spiningowa czy Spławikowa Teleskopowa
z tego co wiem to ta 4 jest najmniej wytrzymała a ja jestem początkujący i podejrzewam że jeślij łowił bym spławikówką na grunt to by mi wędke połamało albo nic bym nie złowił przez ciągłe zrywanie żyłki
ale zgaduje że działa to w drugą stronę że jak będę łowił gruntową na spławik to będzie mi się łowiło gorzej lub to samo z karpiówką lub spinningiem która z tych 3 metod jest najbardziej wytrzymała i najbardziej uniwersalna
i czy będę mógł z gruntu albo karpiówki łowić na błystke albo wobbler
są może jakieś konretne modele które są uniwersalne i dość wytrzymałe poniżej 100 zł ? [2018-09-03 18:47]

arxel4

Az tak uniwersalnych wedek nie ma zeby na splawik/grunt i na spinning sie nadawaly. Kup spinning i teleskopowa. Ta druga dasz rade polowic i na splawik i na grunt. Podstawa to kolowrotek z dobrym hamulcem. Bardziej ekonomicznej opcji nie widze [2018-09-03 19:25]

D0cent

czym tak właściwie różni się sama wędka do tych 3 metod bo wiem jak się na te 3 łowi ale tak właściwie patrząc na 3 wędki do 3 różnych metod widze tylko tyle że spinning jest bardziej smukły i raczej nie teleskopowy ale czy jeślij kupie teleskopową na grunt to będzie problem przy łowieniu na spławik lub na metodę karpiową ? [2018-09-03 21:57]

ryukon1975

Gdybyś wiedział jak się łowi tymi metodami to nie zadałbyś takiego pytania.
To tak jak porównać samochód osobowy, ciężarówkę i autobus niby wszystko samochody a jednak tak inne a prede wszystkim do róznych celów używane. Za dużo pisać by to tu tłumaczyć. [2018-09-04 05:31]

Sith

Dawid, na Twoim miejscu zacząłbym od spławika. Ja nie pomogę, bo ostatni raz łowiłem tą metodą ponad ćwieć wieku temu, ale poczytaj http://wedkuje.pl/metoda/wedkarstwo-splawikowe/8741 [2018-09-04 06:49]