Jak wyważyć spławik typy spławików

/ 13 odpowiedzi / 4 zdjęć
witam wszystkich wędkarzy! jestem początkującym, lecz pełnym zapału wędkarzem!
chciałbym się Was poradzić jak odpowiednio dociążyć spławik. w taki sposób, żeby nie tonął, a jednocześnie, aby nie leżał na wodzie!
z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich!
użytkownik57785

Ja wyważam sobie zawsze w domu, w butelce plastikowej pełnej wody. Do agrafki z krętlikiem przywiązuję 3 cm kawałek żyłki, przypinam spławik, na żyłce zaciskam próbne ciężarki i wkładam taki komplecik ze spławikiem do butelki. Jak coś nie tak, to zmieniam śruciny ołowiu. (2011/04/06 19:44)

użytkownik47420

Robie tak samo jak kol. Mastiff dodam tylko że jeżeli przegruntujesz zestaw to nawet idealnie wyważony spławik bedzie leżał na wodzie,ale pewnie otym wiesz i otym też że mając silikonowy stoper na żyłce głownej i małe przelotki na szczytówce zdarza sie że "grunt" sam sie przestawia przy zwijaniu lub zarzucaniu  (2011/04/06 20:01)

o-lin

... no tak :)) powiem szczerze, ze prosciej chyba nie da sie tego zalatwic :D dziekuje serdecznie i pozdrawiam! napewno niebawem to zastosuje, gdyz powoli sie zbieram na pierwszy wypad po zimie! dzieki! (2011/04/06 20:02)

kazik

No cóż spławik dobrze dobrany i wywarzony to główna właściwość dobrego zestawu.

Na ten temat odsyłam do bloga ,,Spławiki wędkarskie – sygnalizacja brań” tu link:

Spławiki wędkarskie ? sygnalizacja brań

Mam nadzieje że coś kolega się dowie na ten temat i będzie pomocny.

(2011/04/06 20:02)

o-lin

dziekuje serdecznie! (2011/04/06 20:03)

warun

(...)mając silikonowy stoper na żyłce głownej i małe przelotki na szczytówce zdarza sie że "grunt" sam sie przestawia przy zwijaniu lub zarzucaniu 

Polecam stoperek z żyłki, zawiązany na głównej z "wąsami" ok 2-2,5 cm, najlepiej z cieńszej żyłki (ale bez przesady). Pięknie przechodzi przez przelotki a spławik zatrzymują wąsy.