Jak połączyć te składniki zanęty?

/ 12 odpowiedzi
Witam wszystkich! Jestem początkującym wędkarzem, jutro wybieram się na długo wyczekiwane połowy i mam do Was pytanie, "jak zrobić dobrą zanętę". Mam kilka składników, które zamierzam ze sobą połączyć, ale nie wiem w jakich proporcjach i wole posłuchać rad wędkarzy z większym stażem.. To co posiadam: Zanęta Wędkarska DRAGON Elite (Leszcz Arachid) 2.5kg, Ziemia Bełchatowska-czarna torfowa 2kg, Glina wędkarska rozpraszająca 2kg, Atraktor zapachowy, wanilia (syrop), Białe robaczki, Pinka. Jakbyście na moim miejscu te składniki połączyli, w jakich proporcjach, czy może coś jest zbędne, czy może coś dodać.. Chciałem utworzyć "kule" którymi będę nęcił. Wędkować będę na spokojnym jeziorze. Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam! 
Bigfoot

Chętnie Ci pomogę, ale najpierw musisz podać kilka ważnych informacji odnośnie twojego łowiska. Na jakiej głebokości będziesz łowił, jakie jest dno (twarde/muliste, kolor) oraz jaki ilościowo i gatunkowo jest rybostan? (2015/07/09 21:42)

lukasz71991

Jest to dokładnie ten akwen, http://www.wedkuje.pl/lowisko,zbiornik-w-goluchowie,29647 Będę łowił z gruntu, głębokość to około 2-2.5 metra, dno muliste (stopy się zapadają) :) woda zielonkowata, mała przezroczystość.. Nie mam pojęcia, jak to wygląda ilościowo, jedni mówią, że biorą, drudzy, że cisza.. 3 miesiące temu wpuścili "trochę karpia" a co do gatunków, to przeważają Płocie i Leszcze, trafiają się Karpie, Liny, Okonki, Karasie, z tych większych to, Szczupak, Boleń, Sandacz, Sum, Węgorz.. (2015/07/09 21:55)

Bigfoot

jeżeli bardzo muliste dno to radze dać tylko ziemii bełchatowskiej, na start bym podał 2kg ziemii i 1kg zanęty + dużo robactwa no i oczywiście wrzuć kule jak najdokładniej :) (2015/07/09 23:27)

lukasz71991

Rozumiem, a co z gliną? Nie stosować w ogóle? Kule będę dobrze trzymać się "kupy" bez dodawania gliny podczas rzutu? i czy dodać ten atraktor zapachowy? (2015/07/09 23:51)

patryk-kociemba