Jak łowić skutecznie klenie ?

/ 7 odpowiedzi
Witam jestem początkującym wędkarzem , łowie trzeci rok. Czasami jeżdżę z wujkiem nad rzekę gdzie jest dużo kleni. Niestety to on zawsze łowi najwięcej i największe osobniki. W rzece są również : jazie , okonie, płocie i czasami można spotkać szczupaka.. Rzeka ma 5-8 metrów szerokości i od 0.5-2 metrów głębokości. Moje pytania to :- Jaką technikę mam obrać ?- Na jaką przynętę je łapać ?- Jakich miejsc szukać ?
Blitz


Jeżeli wujek łowi dużo/duże klenie, to go po prostu zapytaj (2014/04/24 08:49)

kaban


Odpowiem krótko i tak po kolei:-każda technika odpowiednio zastosowana w odpowiednim czasie będzie skuteczna,-klenie jako najbardziej wszystkożerne ryby biorą na wszystko co w danym czasie jest najłatwiej dostępne,-miejscówki to nic innego jak dana pora roku, temperatura wody, charakter rzeki itd itp ... (2014/04/25 19:22)

jakub5375


No niby robię to co wujek i na tą samą przynętę łowie itp. , ale widzę , że on nie mówi mi wszystkiego i dlatego chciałem się poradzić. (2014/04/26 10:08)

jakub5375


No niby robię to co wujek i na tą samą przynętę łowie itp. , ale widzę , że on nie mówi mi wszystkiego i dlatego chciałem się poradzić. (2014/04/26 10:08)

Jakub Woś


Napisz jakim łowisz sprzętem, jaką metodą, na jakie przynęty i na jakich łowiskach a będziemy mogli coś pokombinować. (2014/04/26 10:30)

kiesiak53


Witaj.
Jeśli wujek łowi na tzw. "przeplywankę", to nie mam w tej materii doświadczenia.
Ja wybrałbym się z pickerkiem i łowiłbym na "telewizorek" lub na sprężynę. Koszyczków nie używam, bo zawsze sprawiały mi kłopoty, a na pewno one będą, gdy na dnie są duże kamienie.
Przynęty raczej naturalne. Duże klenie na Odrze brały mi na zwykłe dżdżownice, ale odradzam wszelkich "robaków", jeśli w łowisku pojawią się jazgarze, chyba, że lubisz zupę rybną, bo ja nie.
Najlepsze wyniki na klenie miałem, gdy mogłem łowić na świeże czerwone porzeczki, a i brzany chętnie je jedzą.