Jak łowić i na jaki sprzęt ?

/ 22 odpowiedzi

Jestem początkującym spinningistą będę łowił z brzegu (szczególnie na Wiśle), jeziorach, stawach i małych rzekach na wszystkie przynęty sztuczne do 60 gram, ale nie wiem za dużo     o tym sposobie łowienia. Chciałbym łapać: szczupaki, sandacze, bolenie, klenie, okonie i sumy. Chciałbym abyście doradzili mi wszystko o spinningu: firmy dobrych przynęt, kołowrotków, wędzisk itp.(wędki do 160 złotych) mam na oku: Wędka Sensei Heavy Spin (240, 270, 300) Mikado, Wędka SILVER EAGLE SPIN (210, 240, 270, 300) Mikado. Proszę o odpowiedź :)

BenSith


Bardzo proszę o szybką odpowiedź (2012/09/20 21:49)

Reject


Witam.
Co do sposobu łowienia to na początek najlepiej prowadzić przynętę równo, raz szybko raz wolniej, z biegiem czasu próbować innych technik, zrywy góra, na boki i tak dalej.
Kołowrotki w cenie ok 150zł, sprawa jest prosta Spro Passion
Jeśli chodzi o wędziska to już tak prosto nie będzie, jest wiele ciekawych kijów w tej kategorii cenowej, ale z miejsca mogę ci polecić Daiwe Sweepfire Spinn ciężar wyrzutu 20-60gr. Jest to nowa seria wędzisk, osobiście nie posiadam tego kija ale kumpel ma i bawiłem się nim cały dzień, jest dosyć twarda ale naprawdę solidnie wykonana. (2012/09/20 22:05)

Reject


A co do ryb jakie chcesz łowić to okonie możesz sobie darować kijem z wyrzutem do 60gr, bo raczej nie poczujesz brań. Najlepiej wyposażyć się w drugie wędzisko cw. do 10 lub 15gr (2012/09/20 22:09)

89krzysztof


Na szczupaka inny kij, na sandacza inny, na suma inny, na okonia też inny. Ale widzę, że w zasadzie chcesz złowić to, co się trafi, a przynęty, jakich chcesz używać są z kosmosu, to kija nie kupisz odpowiedniego. Albo kupujesz kilka kijów, albo jeden delikatny, który przy przynęcie 60gramowej się złamie.  (2012/09/20 22:54)

BenSith


A jaki ciężar wyrzutowy polecasz na Wisłe? (2012/09/20 22:59)

BenSith


Tak w ogóle najbardziej nastawiam się na szczupaka (2012/09/20 23:00)

BenSith