Zaloguj się do konta

Jak dobrze prowadzić przynętę na szczupaka

utworzono: 2012/02/22 10:14
pepe9328

jak w tytule, chcialbym sie dowiedziec jak prowadzicie przynety, czy wykonujecie jakies ruchy, zmieniacie szybkosc zwijania zylki, w tym sezonie chcialbym zlapac pierwszego szczupaka ponad 3 kg, wiec zwracam sie z prosba do bardziej doswiadczonych kolegow po kiju, z gory wielkie dzieki :)
[2012-02-22 10:14]

egzekutor

jak w tytule, chcialbym sie dowiedziec jak prowadzicie przynety, czy wykonujecie jakies ruchy, zmieniacie szybkosc zwijania zylki, w tym sezonie chcialbym zlapac pierwszego szczupaka ponad 3 kg, wiec zwracam sie z prosba do bardziej doswiadczonych kolegow po kiju, z gory wielkie dzieki :)


niewielu Ci odpisalo. szczupak to moje królestwo. na poczatku powiem Ci jakich przynnent uzywam błystki tylko alga 3, kopyta relax l-4 biało czarne z doddatkiem czerwonego lub seledynowo czarne, woblery imitacja szczupaka od 16 do 30 cm. 16 cm szczupakiem jaxona złapalem w 2011 około 30 szczupaków wszystkie powyżej 50 cm moze jeden czy dwa byly 45-48. prowadzac woblera liczę penych obrotow kolowrotka do max 15 potem 3-4 sek. postoju i gdy znów ruszysz nastapi branie. na kopyta najczęściej łapię z podbicia w dziurach na rzece opuszczam przynnente i podbijam. alga skuteczna jest na jeziora i rzeki sprawdza sie w trolingu. kupuje tez gumy dragona lunatic z bardzo długim ogonkiem biało czarne lub seledyn.w tym roku zakupiłem klepaki(recznie robione blachy) z Corony fishing. sprawdzę je w maju tez kupilem ciezkie cykady ale chyba bardziej na sandacza. wybierz jezioro max do 5 m glebokości bedzie ci łatwiej złapac szczupaka. w tym roku kupilem bardzo ciezkie obrotówki na toniowe szczupaki bo jest u mnie jezioro w którym nurkowie widza szczupaki ponadmetrowe w ilości okoo 50 tlko ze sa to sielawowe i siedzą na 20 m.pozdrawiam [2012-02-23 10:43]

pepe9328

Wielkie dzięki, mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć na czym polega spinningowanie z podbicia?

[2012-02-23 14:19]

Szczup

Witaj , Opiszę ci moja metodę na szczupaka  i jak dobrze prowadzić przynętę . Więc zaczynamy , Wszystko zależy na jakim Łowisku łowisz czy jest to woda stojąca , wolno płynąca , czy o szybszym nurcie , czy jest to woda głęboka czy płytsza  do głębokości 1,5 metra . Szczupaki łowię najczęściej na Woblery , i Gumy perłowe najlepsze moim zdaniem są gumy tutaj pokazane http://www.wedkarski.com/rippery/4214-gumy-v-lures-chucky-red-head.html  ja łowie kolorystycznie biało czerwona , tak samo wobler biały z czerwoną główką . Szczupaki szaleją za tymi kolorami , w tamtym roku złapałem aż 34 szczupaki NA TAKI wobler . więc jeśli łowisz na wobler polecam ci wodę stojącą lub bardzo wolno płynącą i płytszą tak do 1,5 m , najlepiej żeby było dużo roślinności np tam gdzie rosną lilie , musi sie kryć pod ich lisciami jakaś duża sztuka . w takich miejscach prowadzę wobler MAX 10 cm pod powierzchnią Wody , i to bardzo wolno , omijając Liście Lili i innej roślinności . przy pierwszym Rzucie , rzucam bardzo dokładnie pod jakiegoś np Krzaka , i robię odrazu 3-4 szybkie obroty korbką żeby przyśpieszyć pracę woblera a następnie zwalniam i prowadzę go wolniutko , kij wysoko w górze . możesz nawet zobaczyć jak szczupak płynie powoli za twoją przynętą i ją atakuje . jesli chodzi o gumy , robię podobnie Daleki rzut , czekam aż opadnie z 25 cm , delikatne szarpnięcie 3-4 szybkie obroty korbką i znowu wolne zwijanie . Jeżeli chodzi o łowisko gdzie nie ma roślinności  najlepiej gumę zostawić aż sama opadnie na dno i wtedy tak samo 3-4  obroty a (potem wolniutko przy samym dnie )(jeżeli łowisko jest bez roślinności ) , możesz też delikatnie szarpać gumę na boki , by zwiększyć pracę  Przynęty na bardziej Agresywną ;)
życzę połamania Kija  :)
[2012-02-27 15:30]

szczuriks

Ja większość szczupaków złowiłem na gumy, różnej wielkości, przeważnie łowię z opadu, czyli po rzucie czekam aż przynęta opadnie na dno(można poznać ten moment po tym, że szczytówka lekko drgnie i żyłka położy się na wodzie), potem robię dwa podbicia szczytówką i dwa obroty korbką jednocześnie i znowu czekam aż opadnie na dno i tak aż do skutku, brania następują z reguły, gdy czeka się na opadnięcie przynęty i wtedy trzeba być czujnym. Jeżeli dno łowiska jest mocno zarośnięte to łowię tak samo z tym że nie pozwalam przynęcie opaść na dno, prowadzę ją  nad roślinami. Gdy dno łowiska jest piaszczyste bez żadnych roślin to szanse na szczupaka tam są marne. A ty jak łowiłeś swoje dotychczasowe szczupaki? Jak prowadziłeś przynęty?
[2012-02-27 18:02]

Kowal73

Ja większość szczupaków złowiłem na gumy, różnej wielkości, przeważnie łowię z opadu, czyli po rzucie czekam aż przynęta opadnie na dno(można poznać ten moment po tym, że szczytówka lekko drgnie i żyłka położy się na wodzie), potem robię dwa podbicia szczytówką i dwa obroty korbką jednocześnie i znowu czekam aż opadnie na dno i tak aż do skutku, brania następują z reguły, gdy czeka się na opadnięcie przynęty i wtedy trzeba być czujnym. Jeżeli dno łowiska jest mocno zarośnięte to łowię tak samo z tym że nie pozwalam przynęcie opaść na dno, prowadzę ją  nad roślinami. Gdy dno łowiska jest piaszczyste bez żadnych roślin to szanse na szczupaka tam są marne. A ty jak łowiłeś swoje dotychczasowe szczupaki? Jak prowadziłeś przynęty?

o...witam,kolega posiada że tak powiem podobne do moich sposoby na szczupaka, z tym ze ja nie podrywam ino równo i wolniutko zwijam,błystkę czy gumę.w tym że sandacza to w nurcie a szczupaka pod brzegiem.
[2012-02-27 19:13]

Szczup

Dobrze też przeciągnąć przynętę np Gumę , wzdłuż Lini brzegu , fajnie by było gdyby przy brzegu rosło dużo trzcin , Wtedy wystaje mi tylko pysk i czeka na swoja Ofiarę ;)
[2012-02-27 21:27]

pepe9328

Na początku prowadziłem je bardzo wolno, obrotówki żeby czuć na kiju lekką pracę, wahadła i gumy oraz woblery jednostajnym tempem. Ale w lecie zacząłem troszkę kombinować to podszarpywanie przynętą, to zmieniałem prędkość jej prowadzenia. W tym sezonie planuje połowić głównie na woblery. I chcę wypróbować poppery :) Dzięki za rady, na pewno je wykorzystam.
[2012-03-01 20:29]

aligator20

witam! ja wędkuję na bardzo zarośniętym zbiorniku. głównie łowie na gumy. szybko ściągam przynętę by nie zaczepiła się o zawady. czasami coś chwyci;) [2012-03-01 20:40]

pepe9328

Też mam jedno takie jeziorko w okolicy, dlatego teraz kupiłem poppera od dorado, zobaczę co z tego będzie :)
[2012-03-05 20:36]

aligator20

Też mam jedno takie jeziorko w okolicy, dlatego teraz kupiłem poppera od dorado, zobaczę co z tego będzie :)


nigdy nie łowiłem na popera. a  warto????jak to się prowadzi???? [2012-03-06 08:52]

pepe9328

Szczerze pierwszy raz będę testował w tym roku ale czytałem że trzeba zwijać krótkimi seriami z przerwami, poczytaj na forum tam się więcej dowiesz. Zobaczę czy to będzie skuteczne.
[2012-03-06 15:45]

aligator20

kurcze bo słyszałem, że tamt popera jest ciekawy:) [2012-03-07 17:56]

pepe9328

Możesz pooglądać filmiki na youtuba tam widać jak się je prowadzi, oraz to co najlepsze w popperach-brania
[2012-03-07 23:30]

Artur z Ketrzyna

Jeśli chodzi o prowadzenie gum. Tak zwanych kopyt. To polecam, prowadzenie zmienne.
 Lekko przyśpieszasz a potem zwalniasz, przynęta powinna wykonywać coś w kształcie fali.
 Jak też co jakiś czas przestajesz zwijać, przynęta opadać (jak przygłuszona ryba), po czym lekko podszapójesz, i znów prowadzisz.
Można też wolno zwijać przynętę, i co jakiś czas lekko poszarpywać (3-10 cm szczytówką). W ten sposób przynęta ożywa.
Przy stosowaniu bardzo lekkich główek dźwigowych (3-5g), podczas prowadzenia pod powierzchnią wody, przerywasz prowadzenie na 1-3 sekundy poczym znów prowadzisz przynętę.
łowienie z opadu polega na tym że przynęta wolno opada na napiętej żyłce. Po czym podbijasz kijem i szybo wybierasz luz żyłki, i znów pozwalasz opadać przynęcie.
Najważniejsze by zawsze mieć kontakt z przynętą nawet podczas zmiany jej pracy, ponieważ wtedy najczęściej dochodzi do ataków, i niektóre są bardzo delikatne. Czasami zamiast szarpnięcia, pstryknięcia, kopnięcia, można poczuć tylko lekki opór lub nawet zluzowanie żyłki. Wtedy też musisz skwitować zacięciem.
Wskaźnikami brań są szczytówka wędki, styk żyłki z wodą, rękojeść wędziska, czasami wzrok. [2012-03-08 17:53]