Zaloguj się do konta

Jak dobierać przynęty spinningowe ?

utworzono: 2012/03/12 22:19
michallek

Witam jestem początkującym spinningistą. Od 2 lat łowię jedynie na spławik, ale od tego roku chcę spróbować innej metody.
Posiadam już kij DAIWA SWEEPFIRE 270 10-30g i kołowrotek SPRO Passion RD 63. Kij wybrałem bardziej uniwersalny ponieważ zaczynam i chciałbym połowić okonie jak i szczupaki, sandacze (Kij jak i kołowrotek doradzono mi w sklepie).
Stąd rodzi się pytanie jak dobierać przynęty żeby nie mieć problemów z ich wyrzutem ?
Tak samo jak kupuję przykładowo gumę to do niej jaka ma być główka gr. ? Dokładniej czy jest to uzależnione od wyrzutu czyli jeżeli mam 10-30g. To główka musi być najmniej 10g ? Tak samo jak to się ma do woblerów itd.
Mam nadzieję że mnie zrozumiecie w końcu każdy kiedyś zaczynał.
[2012-03-12 22:19]

bobus86

czesc.glowki jak bedziesz juz dobierac to bierz pod uwage warunki lowiska.tzn czy to woda stojaca czy rzeka,jakie dno itp.np jesli chodzi o rzeke im wiekrzy uciag wody i glebiej stosuje wiekrze dociazenie,podobnie na stalej wodzie im glebiej tym ciezej tylko jesli jest mul na dnie nie mozesz pszesadzic z ciezarem bo wszystko bedzie chodzic w mule i przy okazji zaczniesz wyciagac z wody wszelkie skarby z dna. [2012-03-12 22:20]

michallek

Dzięki za odpowiedź. Tylko pytanie jak to się ma do wyrzutu ? Skoro założę lżejsza główkę to nie będę miał problemów z jej wyrzutem ? Tak jak pisałem wyżej czy przynęta jest uzależniona też od wędki skoro mam na kiju 10-30g to moja przynętę musi mieć najmniej 10g aby wyrzut był w porządku czy idę złym tropem ?
[2012-03-12 23:16]

altershepi

podane 10-30g jest parametrem który informuje nas jakiej wagi przynęt najlepiej używać... Wędka w tym zakresie wagowym najlepiej się "ładuje" czyli jest wstanie nadać największą prędkość przynęty przy wyrzucie więc będzie to wpływać na odległość rzutu...