Jak bierze płoć. Jak zacinać?

/ 7 odpowiedzi
Jestem początkującym i łowię na spławik, mam pytanie:
Jak wygląda branie płoci i w którym momencie ją zaciąć ją zaciąć?
z góry dzięki za odpowiedź
u?ytkownik98409


jeśli łowisz na spławik to raczej proste spławik schodzi pod wodę wędka do góry i w bok od razu zawsze tak robię i było dobrze zacięte
pozdro (2012/02/05 16:03)

u?ytkownik77866


jest prawie takie same jak inne brania ale hol jest bardo fajny  (2012/02/05 16:09)

withanight88


Przynurzenie, wystawienie lub przeciągnięcie spławika to typowe oznaki brania. (2012/02/05 16:36)

adamek19969


zależy bo czasem rybka się bawi. spławiczek zaczyna pływać w lewo prawo/ robi kółeczka i natychmiast schodzi na dół albo od razu spławiczek ląduje pod wodą :)
POZDRAWIAM (2012/02/05 17:12)

ZAMOSCIANIN


W zależności od wielkości tej płotki? Jak duża to lekko przytopi i prowadzi przez krótki odcinek do błyskawicznego zniknięcia spławika. Najlepiej zacinać moim zdaniem jak zaczyna tylko prowadzić. Jak z opadu bo i tak często bywa, zestaw ląduje w wodzie i spławika nie ma to odrazu  zacinać. Mniejsze pompują o lekko podprowadzają spławik. Zasada jest jedna jak ryba trzyma przynętę w pysku ( i to tyczy się wszystkich ryb, mały wyjątek u zębaczy ) objawem jest prowadzenie spławika, przytopienie do połowy, zatopienie to już ostatnia faza, aczkolwiek może to być kilkukrotne, wszystko zależy od stosowanej przynęty. Wydaje mi się jak ryba jest żarłoczna to bierze bardziej energicznie. Jak łowisz na kukurydzę to zacinaj jak najszybciej i pszenicę, jak robaczki to może to trochę dłużej potrwać, szczególnie przy czerwonych robakach. Ale to nie są reguły wszystko zależy od wody w jakiej łowisz stojąca staw, płynąca rzeka. W rzece jest o wiele agresywniejsze branie bo rybka wieje od razu w nurt. Musisz niestety sam wyczuć, nabyć praktyki . Powodzenia i pozdrawiam   (2012/02/05 17:17)

jakubnob