Zaloguj się do konta

Gwarancja na wędkę

utworzono: 2015/05/04 20:16
sebascorpion

witam kolegów

mam pytanie odnośnie gwarancji. Ponieważ na karcie gwarancyjnej jest napisane, że okres gwarancji trwa 12 miesięcy a wiem, że ustawowo jest 24 miesiące. I tu moje pytanie jak to wyglada bo okres 12 miesiecy od zakupu wedki uz minął a chciałbym oddać sprzęt do naprawy czy mam prawo skorzystać z tej 24 miesiecznej czy jak to wyglada? z góry dziękuje za odpowiedż 

[2015-05-04 20:16]

Draq

"Natomiast w momencie zauważenia wady w między 12 a 24 miesiącem od wydania towaru, to na konsumencie spoczywa zadanie wykazania, że wada towaru istniała w momencie zakupu (np. wadliwa budowa, nieodpowiednie materiały użyte do produkcji). Tak więc z punktu widzenia konsumenta wszelkie wady należy zgłaszać jak najszybciej, w taki sposób, aby to na przedsiębiorcy ciążyło zadanie ewentualnego udowodnienia, że wada nastąpiła z winy konsumenta. W tym miejscu warto jednak podkreślić dwie kwestie:

  • po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową (wykryciu wady), konsument ma rok na poinformowanie o tym sprzedawcy, czyli na złożenie reklamacji – tak więc nie można procesu reklamacyjnego zacząć od słów „15 miesięcy temu zauważyłem, że produkt X działa niepoprawnie”."
Powiedz co się stało z kijem? Gwarancja wygasła więc niewiele zdziałasz, chyba, że odpłatny serwis lub zakup nowego elementu jeśli nastąpiło złamanie. [2015-05-04 20:24]

sebascorpion

właściwie nic poważnego bo kijem można normalnie dalej łapać.chodzi tylko teoretycznie o wzglad wizualny i o sam fakt bo kijek troche kosztował i teraz poszła taka pierdoła. ogółem odkleił sie korek (zatyczka) od uchwytu kołowrotka ( ciężko mi to nazwać nawet). mogłbym to zrobić to sam ale bardziej chodzi mi o to że jeżeli bym potem chciał oddać w ciagu tych 12 miesiecy po wygaśnięciu gwarancji i wiedziłbym że wada ta była spowodowana tym ze było to juz podczas zakupu, to nie chiał bym jakiś niepotrzebnych problemów typu tego ze serwis powie mi że cos grzebałem przykiju. [2015-05-04 21:01]

JKarp

Poczytaj sobie dokładnie tu: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,155,390,89,1,abc-konsumenta--co-warto-wiedziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html
W szczególności polecam od słów: " Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt? "
" - wzór pisma reklamacyjnego - naprawa " Ten plik jest na samym dole.
JK EDIT:Nie musisz i nie powinieneś w tym wypadku korzystać z gwarancji. [2015-05-04 21:24]

sebascorpion

znaczy jeżeli chodzi o to czy powinienem czy nie to uwazam że z produktem nic nie powinno sie dziać podczas jego eksploatowania i nie ma tu znaczenia czy przeszkadza to w łowieni czy też tego że sprzed jest do łowienia a nie do wygładu. sprzet jest po prostu wadlwy i nie powiino sie to stac. dzieki za szybka odpowiedz [2015-05-04 21:33]