Gwarancja na wędkę

/ 4 odpowiedzi

witam kolegów

mam pytanie odnośnie gwarancji. Ponieważ na karcie gwarancyjnej jest napisane, że okres gwarancji trwa 12 miesięcy a wiem, że ustawowo jest 24 miesiące. I tu moje pytanie jak to wyglada bo okres 12 miesiecy od zakupu wedki uz minął a chciałbym oddać sprzęt do naprawy czy mam prawo skorzystać z tej 24 miesiecznej czy jak to wyglada? z góry dziękuje za odpowiedż 

Draq


"Natomiast w momencie zauważenia wady w między 12 a 24 miesiącem od wydania towaru, to na konsumencie spoczywa zadanie wykazania, że wada towaru istniała w momencie zakupu (np. wadliwa budowa, nieodpowiednie materiały użyte do produkcji). Tak więc z punktu widzenia konsumenta wszelkie wady należy zgłaszać jak najszybciej, w taki sposób, aby to na przedsiębiorcy ciążyło zadanie ewentualnego udowodnienia, że wada nastąpiła z winy konsumenta. W tym miejscu warto jednak podkreślić dwie kwestie:

  • po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową (wykryciu wady), konsument ma rok na poinformowanie o tym sprzedawcy, czyli na złożenie reklamacji – tak więc nie można procesu reklamacyjnego zacząć od słów „15 miesięcy temu zauważyłem, że produkt X działa niepoprawnie”."
Powiedz co się stało z kijem? Gwarancja wygasła więc niewiele zdziałasz, chyba, że odpłatny serwis lub zakup nowego elementu jeśli nastąpiło złamanie. (2015/05/04 20:24)

sebascorpion


właściwie nic poważnego bo kijem można normalnie dalej łapać.chodzi tylko teoretycznie o wzglad wizualny i o sam fakt bo kijek troche kosztował i teraz poszła taka pierdoła. ogółem odkleił sie korek (zatyczka) od uchwytu kołowrotka ( ciężko mi to nazwać nawet). mogłbym to zrobić to sam ale bardziej chodzi mi o to że jeżeli bym potem chciał oddać w ciagu tych 12 miesiecy po wygaśnięciu gwarancji i wiedziłbym że wada ta była spowodowana tym ze było to juz podczas zakupu, to nie chiał bym jakiś niepotrzebnych problemów typu tego ze serwis powie mi że cos grzebałem przykiju. (2015/05/04 21:01)

JKarp


Poczytaj sobie dokładnie tu:http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,155,390,89,1,abc-konsumenta--co-warto-wiedziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html
W szczególności polecam od słów:" Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt? "
" - wzór pisma reklamacyjnego - naprawa "Ten plik jest na samym dole.
JKEDIT:Nie musisz i nie powinieneś w tym wypadku korzystać z gwarancji. (2015/05/04 21:24)

sebascorpion


znaczy jeżeli chodzi o to czy powinienem czy nie to uwazam że z produktem nic nie powinno sie dziać podczas jego eksploatowania i nie ma tu znaczenia czy przeszkadza to w łowieni czy też tego że sprzed jest do łowienia a nie do wygładu. sprzet jest po prostu wadlwy i nie powiino sie to stac. dzieki za szybka odpowiedz (2015/05/04 21:33)