Zaloguj się do konta

Gruntówka a zakaz nęcenia

utworzono: 2013/06/12 09:14
Murel

Witam. Jestem początkujący bo dopiero 2 rok ale uczę się pilnie i śledzę wątki z wędkuję.pl. Moje pytanie wyda się więc zapewne mało ciekawe i bezsensowne dla "starych wyjadaczy" ( zaraz się pewnie podniosą głosy o RAPR) ale je zadam. Jeżeli jest ZAKAZ nęcenia na zbiorniku to jak się to ma do metody gruntowej z koszyczkiem, w której jest jakby na to nie patrzeć zanęta. [2013-06-12 09:14]

JKarp

CześćPowiem Ci zupełnie nie na temat.Odpuść sobie zbiorniki na których kilku domorosłych znawców ichtiologii wydaje zakazy nęcenia czymkolwiek i w jakiejkolwiek ilości zakazując np nęcenia kulkami ale dopuszczając bez problemu resztki z obiadu, spleśniały chleb, makaron i inne tego typu " ekologiczne " dodatki.
Natomiast w temacie:Zakaz nęcenia powinien wyraźnie określić ile, czego i w jaki sposób możesz lub nie możesz używać. Jeśli nie jest wymieniony koszyk zanętowy, sprężyna lub PVA znaczy to, że możesz tego używać - są w sprzedaży koszyki zanętowe, w które chyba z pół litra zanęty wchodzi na jeden raz ;-)JK
[2013-06-12 09:26]

Murel

JKarp dzięki za odzew :)

Najbardziej chodzi mi o punkt zaznaczony czyli 4,  a takowy koszyczek posiadam w swoim arsenale ;)

Uchwałą nr 82 Zarządu Okręgu PZW w Kielcach z dnia 22 października 2012 r. wprowadza się na rok 2013                                                            ograniczenia na wodach Okręgu PZW w Kielcach:

1.      Zakaz wywozu zanęt i przynęt oraz zakaz wędkowania ze środków pływających na zbiornikach do 15 ha, z wyłączeniem zbiornika ZUK-Stąporków.
2.      Zakaz połowu metodą spinningową ze środków pływających na zbiornikach powyżej 15 ha w okresie od 1 stycznia do 31 maja.
3.      Zakaz połowu ryb metodą trollingową oraz kuszą na wszystkich wodach Okręgu PZW w Kielcach.
4.      Zakaz stosowania zanęt na zbiornikach w Brodach i Wiórach.