Zaloguj się do konta

Głębokość zanurzenia śruby

utworzono: 2013/04/23 13:53
Zalew79

Witam ! Koledzy mam takie pytanie ile centymetrów powinna znajdować się śruba pod wodą, żeby silnik miał jak najlepszy ciąg ? Dodam że mam ponton długości 330cmx160cm i silnik elektryczny 54LBS. Pozdrawiam !
[2013-04-23 13:53]

Zalew79

nikt nic nie doradzi ? w sobotę pierwsze wodowanie :-)
[2013-04-24 12:06]

Po prostu zbyt dużych możliwości manewrowych nie ma . Zamontuj go tak aby nie śruba nie udeżała w pawęż i nie haczyła o dno. [2013-04-24 12:46]

Krzysztof Kacprzak

PŁYTA KAWITACYJNA SILNIKA SPALINOWEGO POWINNA BYĆ NA RÓWNO Z DNEM ŁODZI LUB DO 2,5 CM PONIŻEJ DNA ...tak jest napisane w instrukcjach obsługi większości silników spalinowych.
[2013-04-29 20:42]

Krzysztof Kacprzak

A w elektrycznych to zauważyłem, że jak się silnik odchyli do tyłu to łodka płynie dużo szybciej. Było to szczególnie widać na zawodach, gdzie wszyscy startowali na takich samych łodziach te z silnikiem odchylonym do tyłu były szybsze....ale nie wiem dlaczego, bo to trochę nielogiczne.
[2013-04-29 20:47]

Banita

PŁYTA KAWITACYJNA SILNIKA SPALINOWEGO POWINNA BYĆ NA RÓWNO Z DNEM ŁODZI LUB DO 2,5 CM PONIŻEJ DNA ...tak jest napisane w instrukcjach obsługi większości silników spalinowych.


Tak jest przy łódkach ślizgowych w łodziach wypornościowych tą odległość trzeba podwoić, dlaczego nie wie, ale sprawdziłem to na łódce Armada 350, którą pływałem, tako odległość od dna (dokładnie około 5 cm) dawała najlepszą szybkość.

Jeśli chodzi o silnik elektryczny odchylenie do tyłu powoduje lekkie zanurzenie rufy i podniesienie dziobu do góry (zauważyłem to zjawisko w Armadzie 250).  

Na zdjęciu Armada 250.  

[2013-04-29 21:19]