Zaloguj się do konta

Feeder czy picker na mój styl łowienia?

utworzono: 2017/06/09 09:18
kacper-stoczkowski

Witam,
Jestem raczej początkującym wędkarzem, zaliczyłem już spławik, spinning teraz przyszedł czas na grunt. Łowiłem już wędką znajomego, także myślę że nie ma obaw co do tego że nie spodoba mi się i wyrzuce pieniądze w błoto. 
Potrzebuję Waszej porady co do wyboru wędziska i kołowrotka. Na wszystko mogę wydać jakieś 200 zł, także po 100 na koło i kij myślę styknie.
Szukałem już takich tematów, ale każdy ma jakieś inne warunki na łowisku, czy też preferencje co do łowienia także postanowiłem wstawić nowy.

Chcę łowić karpie, leszcze, amury, karasie, liny raczej takie rzeczy, tak żeby dało radę wyciągnąć rybę ok. 6kg
Najczęściej łowie na stawach prywatnych (ok. 1,5 m głębokości, dno raczej mało zakrzaczone), ale zdarza się, że wyskocze na coś głębszego.
Do sygnalizowania bombka
Chcę używać koszyka zanętowego
Wędzisko nie teleskopowe

Myślę, że podałem wszystko co może się przydać, jak nie to dopisze ;) 

Z góry dziękuję za odpowiedzi 
  [2017-06-09 09:18]

halski021

Feder i picker to ,,drgająca szczytowka " jest wskaźnikiem brań , więc nie wiem czemu jeszcze chcesz zakladać bombkę jako sygnalizator .( chociaż widziałem , że niektórzy tak łowią) . Ilu grunciarzy tyle różnych sposobów . Musisz do swojego dojść sam . Najlepiej uczy się od znajomych , praktycznie nad wodą . Podglądasz co inni stosują i to co ci nie pasuje zmieniasz po swojemu .
  [2017-06-10 14:00]

Kacper
Jeśli stawy i do tego płytkie, brał bym feedera 330cm o cw ok 45-50 g

Tak jak napisał halski ,jeślli zdecydujesz się na feedera  to raczej używaj  do  sygnalizacji brań szczytówki. [2017-06-10 17:19]

krzycho87

Jeśli wędkujesz na stawach zdecydowanie feeder 330cm wystarczy. Chcesz łowić karpie, amury i liny  to zamiast tradycyjnego koszyka wybierz koszyki method feeder. zamontuj go na sztywno będziesz miał efekt samozacięcia. a tą bombkę sobie odpuść... [2017-06-10 18:40]

Jakub Woś