Duży staw potorfowy - jak pogłębić ?

/ 3 odpowiedzi
Witam serdecznie. Noszę się z zamiarem zakupu działki marzeń... Jest do duża kilkuhektarowa działka ze stawem o powierzchni około 1Ha. Staw z tego co udało mi się ustalić znajduje się w miejscu gdzie kiedyś - w latach 50-60 poprzedniego wieku wydobywano torf. Średnia głębokość stawu wynosi ok 50cm. Chciałbym zorientować się w jaki sposób można taki staw pogłębić, jeśli w ogóle można i jaki byłby przybliżony koszt takiego przedsięwzięcia. Wymiary tego stawu to 65m szerokości i 150 m długości. Jestem totalnym laikiem w tej tematyce, więc prosiłbym o wytłumaczenie wszystkiego jak dziecku Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Artur z Ketrzyna


50cm, to nawet ręcznie zimą z lodu. ;-)

Możesz też zatrudnić koparkę czerpakową (tz. wędkę), o ile bżegi nie są zbyt gżąskie. Roboczo godzina to od 80 do 150 zł. Z tym że nie sięgnie ona środka, i zostanie wyspa.
Do tego jeszcze wywóz tej ziemi, ewentualnie rozwiezienie i plantowanie.
Tak więc koszt ok 5-10 tys zł.

Zanim tak naprawdę coś możesz zaplanować. To musisz sprawdzić podłoże i brzegi, z czego i jaka stabilność gruntu oraz podmokłość. Napewno ułatwiło by prace jak bys mógł spuścić wodę, a grunt pozwolił na pracę cięższym sprzętem.
(2015/12/10 08:20)

ogtw


Kilka miesięcy temu kupiłem worek torfu nieodkwaszonego, zapłaciłem więcej jak za ziemię ogrodową. Może firma, która handluje torfem mogłaby twój staw pogłębić.(jeżeli jeszcze tam jest torf) (2015/12/10 12:59)

zbynio 33