Zaloguj się do konta

Drobnica-jak skutecznie zniechęcić?

utworzono: 2010/12/25 20:30
kurkamat56

Witam. Wędkuje dopiero 3 lata mam niedaleko Jezioro o powierzchni 7 ha, latem lubie dla rozrywki iść na rybki. Mam problem, Jak unikać drobnicy małych płotek wzdręgi leszcze przez 2 godziny potrafiłem złapać 200 sztuk o bardzo małej wielkości. Chciałbym złapać coś większego np. Lin Karp Leszcz Płoć ale większe jak zanęcać większą rybę?? Jezioro jest duże i są tylko 3 stanowiska rzadko kto tam łowi raz mi się udało złapać linka 0,5 kg.

Oczywiście mam tutaj na myśli przede wszystkim łowienie rekreacyjne.
[2010-12-25 20:30]

Draq

Jak łapiesz małe rybki to możliwe, że masz zbyt płytki grunt. Ustaw go tak mniej więcej jakieś 10cm nad dno. Hak na płotke moze być 12-16, najlepiej białe albo konopia. Na karpia to może i nawet 6 być. Kuku na haczyk. Możesz też iść na nocne łowy. Wtedy po zmierzchu zanęć jakąś zanętą. Ja używam trapera na ryby karpiowate i z nocki mam bardzo dobre wyniki, leszcze po 3kg na kuku.
[2010-12-25 21:59]

kurkamat56

Właśnie co do ustawienia gruntu mam na 1 m ustawione nieraz i nic jest to samo. Ale dzięki:)
[2010-12-26 14:58]

Mateusz997Pila

Łów na selektywniejszą przynętę. Jak pisali poprzednicy grunt, musisz pokombinować, a dojdziesz w końcu do skutku. Nęć wcześniej grubszą zanętą. Z marszu ciężko o dobre wyniki, więc warto nęcić np. 5 dni dzień w dzień o tej samej porze np. kukurydzą. Ryby się przyzwyczają i będą odwiedzać te miejsce.
pozdrawiam
[2010-12-26 15:51]

Łów na większe przynęty. Np. na kulkę proteinową ci płotka nie weźmie. A jeśli nie chcesz inwestować w kulki to możesz spróbować na grunt albo złowić szczupaczka i wpuścić go tam gdzie są te płotki. To ze szczupłym to oczywiście mały żarcik. Ale może... Damian
[2010-12-26 17:15]

fkuzi555

moze tutaj nie chodzi o przynete sama w sobie, ale o sposob jej prezentacji oraz zanecenie miejsca. po pierwsze przy duzej ilosci malej ryby zaneta nei moze za bardzo pracowac, bo latajace czastki super wabia drobnice. po drugie dla wieksze ryby czyli tak jak piszesz lin, karp, leszcz przynete nalezaloby zdecydowanie polozyc na dnie - czasami i kilkanascie jak nei wiecej cm przyponu. na leszcza i karpia pokusilbym sie o zastosowanie slodziutkiej zanety o dosc grubej frakcji i dorzucenie sporo kukurydzy i grubego bialego robaka.

przykladowo: leszcz ciemny+leszcz rzeka Nysztala, do tego ze 2 puszki kukurydzy konserwowej, troche bialego robaka. moznaby dolozyc jakis zapaszek np duze ryby stepniaka. sprawdzalo mi sie to super w ostatnim roku. porownujac ryby lowione 10m od siebie, w jednym miejscu zawodnicza zaneta SS GrosG + Gardons z jokiem itp a w drugim mniej wiecej to, co napisalem wczesniej (mialem dodany 3mm pellet truskawkowy - wiem mieszanka dziwna) to w SS mialemw tempo plocie 10-12cm a po przejsciu na drugie miejsce plocie po 250g i wieksze srednio co 3-4 minuty. w tym miejscu dostalem jeszcze linka 32cm i kilka podleszczkow. w drugim tylko drobna ploc, bo zaneta pracowala.


podsumowujac: selektywna zaneta i z dna. no i delikatnie... nie szedlbym ponad 0,10 na przyponie i 0,14 na glownej. oczywiscie dobrej klasy zylki typu superelite t1

[2010-12-26 17:49]

kurkamat56

Dzięki za wszystko a żyłka chaczyki do ilu kilogramów radzicie na jezioro. Mówiono też że jak się dokarmia rybe codziennie to karma gnije czy to prawda??
[2010-12-26 20:11]

kamillo8110

Jeśli chodzi o żyłke to do 3 kg.Moim zdaniem zanęta nie gnije, bo po wpadnięciu do wody się rozpuszcz, a to co się nie rozpuści to ryby zjedzą;) [2010-12-26 20:17]

fkuzi555

jak wrzucisz niewiadomo ile paszy, to gnic bedzie... co do hakow i zylek, to dopasowujesz je do wielkosci lowionych ryb oraz wielkosci przynet. na ukleje bedziesz mial haki 16-20, na ploc 14-22, a na suma to nawet 4/0 i wieksze ;) uklejki spokojnie mozesz lowic na 0,08mm, plocie podobnie, ale z wieksza ryba bedzie klopot. ogolnie haki powinny byc takie, zeby ryba ich nie poczula przy pobieraniu przynety. po za tym dosc mocno schowane w przynecie (nie zawsze). w kazdym razie grot zawsze powinien wystawac z przynety. ja ogolnie lubie delikatne lowienie, wiec na ogol zakladam pajenczynki, ale bez przegiec... nie wybiore sei z przyponem 0,08 na karpie... ale na komercji i na rybki ok 2kg 0,12 juz wystarcza... [2010-12-26 21:15]

fuks44

ZAŁUŻ WIĘKSZĄ PRZYNĘTE [2010-12-27 17:38]

Koledzy dobrze podpowiadają, warto to teraz poukładać ;-) :

1. Gruntowanie.

Wygruntuj zestaw tak, aby przynęta i część przyponu leżała na dnie bądź unosiła się max 5-10cm nad dnem. Na temat techniki gruntowania znajdziesz tu odpowiednie tematy, nie ma sensu powtarzać w kólko.

2.Przynęta.

Większa przynęta i większy hak. dobrze jakby przynęta byla "zwarta" np. kuku, tak aby drobinica nie mogła jaj "skubać", będzesz miał wtedy fałszywe  brania.

3. Nęcenie.

Używaj zwartej ,dociążonej, grubej zanęty, szybko opadnie na dno i tam będzie sobie pracować, używaj ziaren, makarony, gotowanych ziemniaków. Jeżeli ryba jest to ją zje i nic nie będzie gnić (kisnąć) jeżeli nie ma to ...... Z ilością nie przesadzaj, ryba ma się zainteresować miejscówką, a nie najeść do syta i odpłynąć.

4. Zestaw.

O grubości żyłki i haczyków już koledzy powiedzieli. Spławik bobierzesz do warunków na łowisku. Ważne jest też rozmieszczenie obciążenia. Drobna ryba chodzi w toni i przy powierzchnie więc skup obciążenie tuż nad przyponem, wtedy zestaw będzie szybko opadać i mniejsze szanse na pochwycenie przynęty przez drobiazg.

A teraz z własnej praktyki. Jest takie jezioro, dość duże, gdzie łowię od dwóch lat dość systematycznie. Na początek płotki max 15cm. Pod koniec pierwszego sezony zaczęly podchodzić leszczyki. W tym roku już połapaliśmy sporo leszcza, tak do 40cm, ładne płocie , trafił się karpik 2,15kg. Szczegół w tym, ze przez 5 miesięcy w roku zawsze ktoś tam jest i łowi codziennie nęcąc miejscówkę. Przy okazji, 7ha, to raczej duży staw niż jezioro, popytaj ludzi, może ryba jest wykłusowana, może się wydusiła...... wtedy żadne "dobre rady" nie pomogą.

 

połamania

[2010-12-28 19:10]

ryukon1975

Łowię feederem na rzece.Przynęty takie jak czerwony robak są nie do użycia bo drobnica nie da im spokoju.Oczywiście jak wejdzie stado dużych leszczy czy brzan jest dobrze ale czas oczekiwania nie do zniesienia.Omijam drobnice dzięki selektywnej przynęcie np.groch.
[2010-12-30 07:35]

plotka97

Radził bym ci tak jak moi poprzednicy komb. z gruntem i nęcić taką grubą zanętą nie pamiętam firmy ale zanęta wyglądała jakby miała w sobie dużo cornfleaksów. DO mnie osobiście przyciągnęła szybko duże ryby. [2010-12-30 11:08]

AdiPL

Nie mam bardzo dużego doświadczenia ale:
-Większy haczyk
-Inna przynęta (np. nie mały robak biały , ale dżdżownica (robak czerwony)
-Grunt -przesuń stoper
-Cięższy spławik (żeby rybka nie mogła pociągnąć haczyka
To powinno ci pomóc
[2011-01-08 11:46]

Kacpeer113

Moim najlepszym sposobem na małe ryby czyli popularnie zwane drobnicę jest cienki przypon o średniy 0,12, na haczyk numer 12 zakładam małą kuleczkę białego hleba . Spławik dobieram około 0,5 g.
[2011-01-08 11:54]