Zaloguj się do konta

Dorsz z brzegu w Norwegii

utworzono: 2011/12/27 11:31
sauber666

Witam wszystkich,prosze pomoc,od ponad pol roku mieszkam w Bergen w norwegii,nie pamietam ile razy juz prubowalem lowic z brzegu dorsze,zawsze konczylo sie to miernie,albo bez efektu,poza kilkoma rdzawcami,makrelamimi wargaczami nic,kocham wedkowanie,ale najwidoczniej wedkarstwo morskie nie jest moja mocna strona,szczerze mowiac to dla mnie czarna magia,moze dlatego nie idzie mi z tym za dobrze(a raczej wogole).Moze ktos bedzie w stanie mi pomoc,wspomoze dobra rada i udzieli kilku wskazowek.Ale jezeli ktos ma zamiar napisac ze ten watek juz sie przewinal kilka razy i musze poszukac to niech sobie daruje,naczytalem sie tego wszystkiego tyle ze poprostu glowa peka,i przez to nie wiem co robic,bo jedni pisza tak a drudzy pisza ze poprzednicy wypisuja bzdury,i ty (w tym przypadku ja) szukajacy pomocy,dajesz sobie na luz bo z twojego postu robi sie jarmark.Zgory dzieki i pozdrawiam Sauber666. [2011-12-27 11:31]

Groszek97

To polskie forum , nikt ci nie pomoże ;/
[2011-12-29 23:06]

maurycy695

ja w tym roku byłem w bergen i powiem ci że łowiłem piękne czarniaki ponad 10 kg.na przystaniach jest pełno motorówek ,pogadaj z włascicielami i za nieduże pieniądze [ja dałem coś około 200 k.nor] możesz pływać cały dzień.ryby brały około 150-200 m. od brzegu.dobrze jest mieć mape z zaznaczonymi łowiskami.powodzenia
[2011-12-30 00:34]

jarekk

W Stavanger łowiłem dorsze z brzegu. Kupiłem w sklepie żeglarskim mapę z batymetrią morza. Znalazłem miejsce, gdzie skały opadały na 50-70m przy samym brzegu. Brały nieduże dorsze (do 2 kg), czarniaki i piękne, kilowe karmazyny. Najlepiej jednak znaleźć "chyte" z wypożyczalnią łódek. Na wypłyceniach 50 - 70 między wysepkami nałowiłem się do oporu. Koszt ok. 100 NK plus paliwo. [2011-12-30 09:46]

Siwy3030

Witam,ja mieszkam na Islandii i tez łowie z brzegu z pomostow lub z falochronu i nie moge narzekac:)biora przewaznie dorsze, czarniaki,fladry ,dorsze i czarniaki lowie na gumy i sledzia z gruntu, a fladry tylko na sledzia,niezawsze jednak mozna lowic nad morzem gdyz ciezko tu jest z pogoda,jezeli niema fali wtedy dopiero jest lapanie:)Sprobuj polowic z pomostu na gume,ja uzywam zwyklego spiningu do 20 gram i uzywam glowek 20 gram kopyto 8 cm rozne kolory,jak jest lawica to na wszystko wezmie:)z brzegu nie zlapiemy napewno okazow ale takie 5-6 kg dorsze lub czarniaki tez sie zdarzaja.pozdrawiam,w razie watpliwosci prosze pyetac.
[2012-01-04 01:27]

bosman-b1

Cześć nie przejmuj się porażkami. Ja będąc na pierwszym wędkowaniu w Norwegi(wędkowanie spiningiem z brzegu)na przełomie lutego/marca!(7dni)i jeżdżąc od Skien,Porsgrunn,Kiopmaannsvik,Krossen,Eid Brevik,Kristiansand,Arendal,do Mandal(pomijam kilka innych miejsc)złapałem wspólnie z kolegą 5 szt ryb(2 czerniaki i 3 dorsze),wędkowaliśmy oprócz przejazdów niemal przez całe dnie nawet w nocy.Wynik mierny,ryby w okolicach 40-50cm ale i tak byliśmy bardzo zadowoleni. Musisz uzbroić się w cierpliwość  i próbować,próbować i jeszcze raz próbować! Podpatruj innych wędkarzy i jak dasz radę podpytuj się o przynęty,miejsca i pory roku. Pamiętaj"kto pyta nie błądzi"! Powodzenia i połamania kija na przyszłych rybach! [2013-02-26 23:13]

misiekchojnice

Kolego, a moze podpowiesz gdzie mozna lodke wypozyczyc? Ja mieszkam na Tau, ale to tylko 40 minut promem od stavanger [2013-03-24 17:10]

grzesiek35

Ja mieszkałem w MALOY. łowiłem przeważnie z brzegu. 1 raz tylko udało mi sie złowic dorszyka 1.20kg na zwykłą blaszke przywieziona z Polski. tak jak koledzy wyzej napisali,że 100-150 metrow od brzegu połwisz wieksze dorszyki. Koszt łodki to niecałe 150NOK. Pozdrawiam.
[2013-03-24 20:24]

grzesiek35

nawet mam podobne zdjecie do twojego
[2013-03-24 20:28]

s1bartosz

Będąc w Norwegii, łowiłem dorsze/czarniaki ze skał tak jak u nas łowi się sandacze tzw. opad przy czym używałem główek 30-50 gram. Wędkowałem tylko w godzinach przypływu. Sprawdza się takie łapanie w okresie wiosennym i późno jesiennym latem tylko wędkowanie z łódek. Byłem na 3 wyprawach i na kwietniowej oraz październikowej pięknie łapało się z brzegu na delikatne zestawy w ramach odpoczynku od pełnomorskich zmagań. Wyprawa czerwcowa i ani jednego brania ze skał.
Pozdrawiam
[2013-03-24 20:36]

ywis84

Hej ,ja mieszkam niedaleko Oslo i tez łowie z brzegu na gumy i zazwyczaj biora Dorsze nie są to zbyt duże okazy ale na obiadek w sam raz, mam także do was pytanko dziś byłem na rybkach i złowiłem 2 dorsze wyglądały mi że miały tarło i teraz moje pytanie kiedy poznać że ryba już jest wytarta a kiedy jest przed?(spójrzcie na fotke) oczywiście wypuściłem rybki bo szkoda było by je zabrać przed tarłem no i chciałbym wiedzieć na następny razz góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam [2014-04-18 18:05]

dorsze kolego od jakis 3 tygodni sa po tarle  [2014-04-18 20:16]

a wracajac do tematu glownego dorsza w oslo jest duzo koledzy , ale to jest fakt ze malo ludzi go lowi , a odpowiedz jest prosta wiekszosc naszych rodakow w no nigdy nie lowilo ryb w pl , wiec drodzy koledzy cudu nie bedzie , sorry koledzy czesto jestem nad woda i widze jak wiekszosc probuje lowic , ale jak ktos w zyciu nie wedkowal to dluga droga do lowienia ryb nawet w norwegi , a dorsza lowi sie jak sandacza na spining tylko w zwolnionym tempie . Pozdrawiam i zycze powodzenia [2014-04-18 20:29]

https://www.youtube.com/watch?v=uZ-j6qFsxZc&list=FLjU8GDN4ZPCbueKRjRFyxsQ
[2014-04-18 21:07]

Biaseb

Hejka mimo, że stary post to może się uda. Też mieszkam w 
Måløy. Orientujesz sie może w, którym miejscu można wypożyczyć Łódkę i wgl jak wyglada sprawa z tym?? Prosze napisz na priv biaseb@wp.pl.  [2016-05-16 23:52]