Dobry zestaw gruntowy Jaxona

/ 12 odpowiedzi
witam! mam wielką prośbe , chce złorzyc w miare dobry zestaw do połowu gruntowego firmy jaxon.Gdyby ktos móŋł mi doradzic opierając sie o swoje doświadczenie  !!!!! Chciałbym 2-czesciowe wędzisko max 3,5m i kołowrotek  koszt do 350-400 zł. Z góry dzieki.
użytkownik26223


A czy mógłbym  się dowiedzieć dlaczego akurat jaxon cię interesuje???? (2014/10/06 20:39)

szczawik1984


Daj jeszcze jakieś parametry dotyczące jakiego kołowrotka oraz wędki np ciężar rzutowy. Czy to ma być wędka z drgającą szczytówką czy coś w trójskładzie
Czy kołowrotek z wolnym biegiem czy bez.
Trochę mało danych nam podałeś. (2014/10/06 20:44)

użytkownik102837


Chodzi ci o wędzisko gruntowe typu feeder? I jeszcze jedna ważna żecz na jakie łowisko ma być ten sprzęt. Jeśli chodzi o grunt rzeczny to proponuje jaxon grand virtuoso feeder cw 120g. I do tego kołowrotek ale nie jaxona ponieważ żaden nie przychodzi mi na myśl. Ja proponuje okume travertine baitfeeder 45. (ja posiadam teki zestaw i bardzo go sobie chwale)



Pozdrawiam Boczny Trok (2014/10/06 20:48)

mlodyopole


mam sklepik obok wiekszosc sprzetu jaxona  używam na spławika sprzwdza sie wiec myslałem o tej firmie  (2014/10/06 20:50)

mlodyopole


jestem miłosnikiem spławika  ale od tego sezonu zafascynowałem sie łowieniem z gruntu , nie mam takiego doświadczenia  a chciałbym złorzyc fajny w miare zestaw ,teraz mam starą wedke 2,5 m , stara tania  zakładam koszyk 30 i łowie czesto ostatnio na odrze. wiec chciałbym żeby mi ktoś doradził mniej wiecej  co i jak   (2014/10/06 20:56)

mlodyopole


aha najlepiej z drgającą sztytówką  a kołowrotek niewiem łapie na zwykłym kosztował 50zl i jest do połowu na spławik (2014/10/06 20:58)

użytkownik102837


jestem miłosnikiem spławika  ale od tego sezonu zafascynowałem sie łowieniem z gruntu , nie mam takiego doświadczenia  a chciałbym złorzyc fajny w miare zestaw ,teraz mam starą wedke 2,5 m , stara tania  zakładam koszyk 30 i łowie czesto ostatnio na odrze. wiec chciałbym żeby mi ktoś doradził mniej wiecej  co i jak  



Tak z ciekawości, kolego ty używszy koszyków 30g na odrze i jej nurcie? (2014/10/06 21:01)

mlodyopole


tak uzywam  za mały? (2014/10/06 21:06)

mlodyopole


a powiedz mi jeszcze jaka jest róznica miedzy wedką 3,9m a 2,7 chodzi ołowienie gruntowe na rzece i czy taka sama jest do połowu z gruntu na jeziorze? (2014/10/06 21:15)

użytkownik102837


No według mnie to trochę przy cienko. Na Odrze nie łowie często ale kilka razy miałem okazje i na danych odcinkach 30g by nie wystarczyło. Ale nie wiem może ty wędkujesz na całkowicie innych odcinkach i miejscach ponieważ z tego co wiem ta rzeka jest dość zróżnicowana i daje wiele możliwości. Zasada jest bardzo prosta po prostu na rzece feedery muszą być długie, żeby postawione na sztorc utrzymywały nad wodą jak największy odcinek żyłki, ponieważ im dłuższy jej odcinek jest poddawany naciskowi nurtu, tym bardziej znoszony jest nasz zestaw.
Na jeziorze sprawa wygląda najczęściej tak iż na zarośniętych łowiskach na których nasz zestaw musimy podać bliżej brzegu (ponieważ ryby tylko tam żerują) używamy krótszych wędzisk ponieważ dłuższe są niezbędne. Drugi przypadek to taki iż wszystkie brzegi łowiska są bez szuwarów i krzaków. A na dodatek miejsce żerowania ryb jest oddalone o znaczne odległości od naszego łowiska. W tedy kijem 2,7m nie dorzucimy na pożądane miejsce. Dlatego musimy użyć feedera 3,9m z cw najlepiej 40-70g. Dzięki któremu będziemy mieli lepsze możliwości rzutowe. I to na w skrócie na tyle. Zachęcam do odwiedzenia mojego bloga, tam znajdziesz dużo informacji na ten temat. A na dodatek możesz subskrybować bloga ponieważ od niedawna postanowiłem właśnie pisać artykuły dla początkujących (których w najbliższym czasie będzie tylko przybywać)


Pozdrawiam Boczny Trok
(2014/10/07 08:41)

szczawik1984


O różnica jest duża całe 120cm.
Poza tym 50 innych różnic estetycznych, praktycznych i technicznych. (2014/10/07 08:43)

mlodyopole


ok wielkie dzieki . napewno odwiedze bloga i poczytam sobie. (2014/10/07 12:01)