Czy to płoć?

/ 14 odpowiedzi / 2 zdjęć
Witam,

Jak wielu początkujących mam problem z rozpoznaniem płoci, ta ryba mi na nią wygląda, lecz zmyliło mnie to że jest taka zielona i ma płetwę ogonową całą czerwoną.

Pomoże ktoś?:)

http://img19.imageshack.us/img19/1733/qc4h.jpg
nowas5

WitamMoim zdaniem to wzdręga.
Pozdrawiam (2013/07/21 10:48)

CZzesio

Cześć :) a znasz taką rybkę o nazwie wzdręga inaczej krasnopióra ? ;) ta druga nazwa wzięła się właśnie od czerwonego koloru płetw ;) (2013/07/21 10:51)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Przemas83

Wzdręga czyli krasnopióra! (2013/07/21 10:52)

Kubaaa

Wzdręga :)
(2013/07/21 10:58)

xxDreamTakerxx

Jeśli kolega ma problem z rozpoznawaniem ryb to polecam zaopatrzyć się w atlas ryb. Sam jestem dopiero początkującym wędkarzem (łowię od marca b.r) i mam problem z rozpoznaniem niektórych ryb. (2013/07/21 11:55)

Haczyk94

O super! Wg tego schematu nie ma wątpliwości, to wzdręga. Ja patrzyłem na inny i mi wychodziła płotka. :D Z atlasem właśnie tak może też być, myślałem o tym ale nie wiem jaki jest dobry/wiarygodny. :)

Dzięki za pomoc! (2013/07/21 14:59)

bluehornet

http://img19.imageshack.us/img19/1733/qc4h.jpg

Wzdręga - złotawy kolor łusek i czerwone płetwy - płoć ma płetwy raczej pomarańczowe.
(2013/07/21 17:44)

xxDreamTakerxx

Takie bledy się zdarzają niestety:( Ja się dziś dowiedziałem że ryba na 33 cm którą wczoraj złowiłem to nie kleń a świnka. Żadnej z powyższych wcześniej nie złowiłem takze miałem problem. Chyba będę musiał zainwestować w atlas. (2013/07/21 20:47)

notaki

no kolego.. klenia od świnki nie odróżnić ???, :-P
Toz to w pysku klenia pół swinki się zmiesci ;-) a nosek świnki jest tak charakterystyczny, że z żadną inną ryba pomylić się nie da ;-)

a w materii wzdrega czy płoć - najprostszy sposób ( moim zdaniem ), płetwa grzbietowa  i ogonowa wzdregi jest czerwona, płoci - zielonkawo -srebrzysta ( ogonowa zresztą też ).