Zaloguj się do konta

Czy stosować kulki proteinowe na liny?

utworzono: 2011/11/06 13:38

Witam.
Jestem początkującym rybiarzem  :) i zastanawiam się nad kulkami proteinowymi.
Wszędzie w necie piszą że to na karpia itp ale ja zastanawiam się czy można ich użyć na przykład na linka ? I moje pytanie jest następujące czy kulki proteinowe to  zanęta czy przynęta oraz czy jak zakładam tą kulkę(na włos) to muszę zakładać też np kukurydze na haczyk czy coś tam innego czy ta kulka robi za przynętę i ostatnie pytanie czy jak zakładam kulki to czy muszę też zakładać sprężynę z zanętą ponieważ łowię na DS.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
[2011-11-06 13:38]

Qoorchuck

Najlepszymi przynętami na lina są gnojaki i kukurydza. Oczywiście na proteinkę też weźmie, ale rzadziej. Kulki proteinowe to przynęty, ale jak ryby nie są do nich przyzwyczajone to musisz nimi również nęcić. Jak zakładasz proteinę na włos to nie musisz zakładać niczego na hak, ewentualnie niektórzy przylepiają na niego trochę pianki, aby przynęta się unosiła
[2011-11-06 13:53]

Nie polecam kulek Polecam : Białe, pinkę, czerwone,kukurydzę. [2011-11-06 14:13]

Wielkie dzięki Qoorchuck . Za odpowiedz głowiłem się nad tym od jakiegoś czasu i w końcu znalazłem odpowiedz :) U mnie nikt nie łowi na proteinki  i raczej ryby nie są przyzwyczajone do tego specyfiku i nasuwa mi się kolejne pytanko jak długo i w jakich ilościach musiał bym nęcić kulkami żeby je przyzwyczaić i czy ma znaczenie jaki smak wybiorę? Gdzieś czytałem że linek lubi słodkie:) ale pewien nie jestem.
[2011-11-06 17:27]

Qoorchuck

Masz rację, ryby uwielbiają słodkie jedzenie,w szczególności karp, lin, karaś i leszcz. Powinieneś nęcić kulkami 10-16mm przez około tydzień po jednej paczce. W dniu w którym będziesz łowił wsyp pół paczki i drugą połowę zostaw na przynętę, jak nie będzie efektów, to nęć drugi tydzień, ale tak po pół paczki dziennie. Najlepszymi smakami będą banan, miód, wanilia, lub tutti frutti. Połamania kija na twoich linkach ;)