Co to jest wędkarstwo castingowe?

/ 51 odpowiedzi
Drodzy koledzy jestem początkującym wędkarzem i mam pytanie: Co to jest casting.Jeszcze jedno:Jakie ryby najlepiej biorą na tą metodę.Z góry dziękuję za odpowiedzi :-)
u?ytkownik7463

Żadnych ryb tą metodą nie złowisz
Moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z wędkarstwem.
A jest to rzucanie do celu lub w dal przedmiotami uwiązanymi na końcu wędki.
To tak w skrócie. (2009/12/28 21:40)

leszcz1998

Wielkie dzięki. Byłem po prostu ciekawy. (2009/12/28 21:57)

Richard11

Ludzie!!!! Jak nie macie pojęcia to nie piszcie bzdur!!! Wędkarstwo castingowe to wędkowanie za pomocą wędki z muliplikatorem!!!!

Jak ktoś nie wie co to mutiplikator to niech poczyta trochę literatury.

Wędka pod mutiplikator jest najczęście jednoczęściowa z tzw. pazurem.

Takim zestawem łowię już 8 lat. Na zachodzie Europy 85% zestawów spiningowych to właśnie zestawy castingowe.

Wędkarstwo rzutowe to zupełnie inna bajka, to konkurencja czysto sportowa.

(2009/12/28 21:58)

matimo

No to wielkie dzięki. :-) (2009/12/28 22:02)

pisaq

Głupi błąd tłumaczenia. Znowu rozmowa jak wtedy, gdy wybuchła wojna o różnice w definicjach odległościówki, matchówki i metody angielskiej....

To cast a bait - rzucić/zarzucić przynętę(dosłownie).
Cast - rzucać, zarzucać, wyrzucać (nie w sensie, że się pozbywać!)
Casting - rzucanie.
Ale to w języku angielskim!

Casting w języku polskim to wędkowanie kijem wyposażonym w multiplikator.
Wędkarstwo rzutowe - rzucanie ciężarkiem do kubła - nie ma wody, nie ma ryb, się rzuca :p
Różnice jak między strzelectwem a łowiectwem :)
  (2009/12/29 14:52)

pepe79

Witam.
Jak widać słowem "casting" określa się wiele rzeczy...
Dla jednych to tylko dyscyplina sportowa, dla innych forma spinningu, a pewnie
dla jeszcze innych to, np. nabór aktorów do filmu czy casting na modelki ;)

Według mnie autor pyta o casting jako formę spinningu, gdyż pyta też o ryby jakie najlepiej
biorą w tej metodzie :-)