Zaloguj się do konta

Ciężkie początki. Wędzisko i kołowrotek

utworzono: 2019/05/21 23:47
IDK

Witam chciałbym zacząć przygodę ze spinningiem i poszukuje pierwszego zestawu (w dorosłym życiu) do połowu ta metodą coś w granicach 400-450

Jeżeli chodzi o ryby z którymi chciałbym się pobawić to : szczupak, okoń, sandacz itp.
szukam czegoś "uniwersalnego" tak wiem ze czegoś takiego nie ma

mam 2 wędziska na oku i 3 kołowrotki
Robinson City Liner Trout Spin 255cm 3-18
Jaxon GREY STREAM 2.65m 5-23g

Robinson PULSAR FD 1025
Ryobi Zauber 2000/3000
KONGER Ultris FD 1130

Oczywiście podawajcie swoje typy zestawów (jak już pisałem jestem amatorem)
Zastanawiam się również nad plecionką ale nie wiem jaki rozmiar wybrać nie chcę łowić gigantów (zakładam różny przyłów)

Z góry dziękuje za udzielona pomoc [2019-05-21 23:47]

Sith

(...)
Jaxon GREY STREAM 2.65m 5-23g
(...)
KONGER Ultris FD 1130
Dobry wybór, choć nie ma zestawów, a zwłaszcza wędzisk uniwersalnych, ale tym zestawemporadzisz sobieprzyzwoicie ze szczupakiem iw miarę przyzwoiciez okoniem. Gorzej będzie z sandaczem, raczej może być przypadkowymprzyłowem, ale nie nastawiaj się szczególnie na tę rybę.
Osobiście wprowadziłbym jedną drobną poprawkę jeśli chodzi o wędzisko, wziąłbym c.w. 4-17, ale to takie moje subiektywne odczucie, po prostu lubię łowić na lekko.

Plecionkę polecam KAMATSU Techron Olive Green w granicach 0,08-0,10. Jeśli jesteś początkujący, to cieńsza może sprawić kłopoty z wyholowaniem ryby, a grubszej nie radzę, bo tworzący się "balon" utrudni wyczucie brań i zacięcie. [2019-05-22 06:19]

hultazar

Ja polecił bym Tobie na przykładzie mego doświadczenia wędzisko wyrzut jak wyżej napisałeś 5-23 / lub 5-25 . Moim zdaniem najbardziej jest to optymalne wedzisko dla początkującego . Natomiast plecionkę to 0.12 - 0.14 grubości , kołowrotek seria 2000-3000 przełożenie 5:2:1. ;) [2019-05-22 07:54]

Sith