Zaloguj się do konta

Cięcie plexi

utworzono: 2010/10/29 19:46
Bromar

 Drodzy Koledzy, jeśli jest wśród nas ktoś kto ma do czynienia z plexi, to proszę o poradę dotyczącą cięcia tego tworzywa. Chodzi o cięcie płyt o grubości około 8 i 10 mm, czym ciąć.
Będę wdzięczny za informacje.
[2010-10-29 19:46]

robertxxx62

Witam !!! Kiedyś przecinałem plexe na reklamę i dobrze nawet szło wyrzynarką z drobniutkim nożykiem na szybkich obrotach . 
[2010-10-29 19:51]

Tak Marek, wyrzynarka z odpowiednim nożykiem (piłką) i tnie pięknie. Potem krawędzie papierkiem ściernym i będzie cacy. [2010-10-29 19:59]

Bromar

  Więc jak rozumiem, najdrobniejszy ząb i szybkie obroty. Będę próbował po święcie, muszę przerobić regał a nigdy tego jeszcze nie ciąłem.
Dzięki serdeczne za porady, wiedziałem że można liczyć na brać wędkarską w trudnych chwilach :)) Pozdrawiam serdecznie.
P.S.  Macieju jak Twoje zdrówko ?
[2010-10-29 20:13]

Sniper64

Marek..ja ciąłem takiej grubości plexse na dachowe świetliki we firmie na normalnej pile (trajzega) tylko piła widiowa...była! i szło ok...jedna rada!!! Marek załóż okulary...ochronne!!! czasami odpryśnie szczególnie przy zaczęciu i końcu cięcia:))
[2010-10-29 20:28]

Sniper64

Tak Marek, wyrzynarka z odpowiednim nożykiem (piłką) i tnie pięknie. Potem krawędzie papierkiem ściernym i będzie cacy.



No....właśnie jak tam toje zdrowie?
[2010-10-29 20:30]

Marek tylko wyżynarka i blat do metalu
[2010-10-29 20:31]

Sniper64

Marek a nie masz skąd pożyczyć lasera...:)
[2010-10-29 20:43]

Bromar

 Ale zemnie gamoń, nie pomyślałem o laserze, nie muszę pożyczać bo mam w domu. Moja kobieta używa do krojenia ziemniaków na frytki :)))
[2010-10-29 20:50]

Sniper64

 Ale zemnie gamoń, nie pomyślałem o laserze, nie muszę pożyczać bo mam w domu. Moja kobieta używa do krojenia ziemniaków na frytki :)))

....:))) Trzymaj się pozdrów rodzinkę:)
[2010-10-29 21:05]

dariuszdyl

 Drodzy Koledzy, jeśli jest wśród nas ktoś kto ma do czynienia z plexi, to proszę o poradę dotyczącą cięcia tego tworzywa. Chodzi o cięcie płyt o grubości około 8 i 10 mm, czym ciąć.
Będę wdzięczny za informacje.


Na tym forum http://www.cnc.info.pl/topics73/ciecie-plexi-vt3473.htm jest opisane cięcie plexi. [2010-10-29 21:24]

spokojny

Marek
Rozróżniamy przynajmniej dwa rodzaje "PLEXI" czyli Pleksi właściwą  która jest plastyczna ale nie jest bardzo przeźroczysta i Szkło Akrylowe które jest bardzo twarde w porównaniu do poprzedniczki, oba te tworzywa są bardzo często mylone ze sobą, nawet w sklepie .Szkło akrylowe tnie się tak jak podpowiedzieli koledzy natomiast dla Pleksi trzeba zmniejszyć obroty wyrzynarki  inaczej będzie się topić, po tym rozpoznasz jaki materiał masz do dyspozycji.
Pozdrawiam [2010-10-30 14:33]

Bromar

  Witam Kolegów i dziękuję za nową porcję informacji. Do obróbki tego czegoś zabiorę się po święcie, do tej pory jeszcze się podszkolę :))
Co do tych tworzyw Jacku, to mam chyba to Szkło Akrylowe, jest grube i praktycznie w 100% przeźroczyste.
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem, jeśli będę kiedyś mógł się odwdzięczyć pomocna radą, to jak najbardziej możecie na mnie liczyć.
Pozdrawiam serdecznie Marek
[2010-10-30 20:02]

Dziękuję obu Markom (@Sniper, @Bromar), już lepiej. :) Pozdrawiam. [2010-10-31 12:25]

Bromar

  Jasny gwint, nie wiem skąd mi wpadł do głowy Jacek, przepraszam Kolego Grzesiu, mój post był odpowiedzią na Twoją informację. Mam nadzieję że ni gniewasz się na mnie, z tego co o Tobie słyszałem od naszych wspólnych Kolegów, to jesteś OK.
Pozdrawiam serdecznie.
[2010-10-31 16:32]

Jack14

Już raz pytałem, ale zadam to pytanie kolejny raz.Jak post z 2010 roku został podniesiony "do góry" niby bez niczyjej ingerencji.Może mnie ktoś "oświecić"? [2015-06-22 15:50]

qwerek

jeśli szukasz firmy której ofertą jest między innymi cięcie plexi to polecam levelup-reklama.pl [2015-11-10 10:37]