Zaloguj się do konta

Bootowanie XP

utworzono: 2012/02/19 17:51
erykom

witam.Mam takie pytanko.Zeby zainstalowac system xp trzeba wejsc w biosa i tam ustawic bootowanie 1-cd/dvd 2-dysk twardy,i tak zrobilem.wszystko zainstalowalem ale co kilka dni jak próbuje wlaczyc kompa to wyskakuje mi "blad odczytu dysku".Wtedy wchodze w biosa i tam bootowanie jest ustawione 1-cd/dvd 2-dysk twardy i zmienie kolejnosc bootowania na 1-dysk 2-cd/dvd i wtedy normalnie uruchamia mi sie komputer.Ale za kilka dni mam ten sam problem ze zmienia mi sie kolejnosc bootowania i pierwsze bootowanie jest cd/dvd...Dlaczego zmienia mi sie kolejnosc bootowania?Jesli ktos sie orientuje to prosze o rady...Dzieki i pzdr... [2012-02-19 17:51]

DelTor0

Sprawdz sobie jaki masz model plyty glownej sciagnij do niej nowego biosa i zaistaluj :) [2012-02-19 18:09]

erykom

Sprawdz sobie jaki masz model plyty glownej sciagnij do niej nowego biosa i zaistaluj :)

 przykladowo sciagne i zainstaluje i juz wszystko bedzie normalnie funkjonowac? [2012-02-19 18:28]

89krzysztof

Sprawdz sobie jaki masz model plyty glownej sciagnij do niej nowego biosa i zaistaluj :)

 przykladowo sciagne i zainstaluje i juz wszystko bedzie normalnie funkjonowac?


Niekoniecznie będzie dobrze działać. Aktualizacja biosa to nie jest takie hop. Trzeba się na tym znać, początkującemu nie radzę. 
Być może resetuje się bios w jakiś sposób. Może coś z płytą główną? Nie wiem, strzelam ...  [2012-02-19 18:31]

erykom

Sprawdz sobie jaki masz model plyty glownej sciagnij do niej nowego biosa i zaistaluj :)

 przykladowo sciagne i zainstaluje i juz wszystko bedzie normalnie funkjonowac?


Niekoniecznie będzie dobrze działać. Aktualizacja biosa to nie jest takie hop. Trzeba się na tym znać, początkującemu nie radzę. 
Być może resetuje się bios w jakiś sposób. Może coś z płytą główną? Nie wiem, strzelam ... 



komputer jest nowy,wszystko bylo sprawdzane i wszystko jest ok-plyta glowna,dysk twardy... [2012-02-19 18:37]

qba170882

Kolego może poprostu wymień baterię na płycie.Daj znac czy pomogło. [2012-02-19 19:10]

CZzesio

Cześć :) Ja  bym obstawał za wymianą baterii i taśmy miedzy dyskiem twardym a płytą główną .Koszt mały a pewność bezcenna ;)

Z biosem bym nie eksperymentował, jak radzi kol.Krzysztof :)
[2012-02-19 19:11]

DelTor0

Sprawdz sobie jaki masz model plyty glownej sciagnij do niej nowego biosa i zaistaluj :)

 przykladowo sciagne i zainstaluje i juz wszystko bedzie normalnie funkjonowac?


Niekoniecznie będzie dobrze działać. Aktualizacja biosa to nie jest takie hop. Trzeba się na tym znać, początkującemu nie radzę. 
Być może resetuje się bios w jakiś sposób. Może coś z płytą główną? Nie wiem, strzelam ... 



Jezeli ma nowa plyte, to instalacja biosa teraz to latwizna. Instalujesz normalnie z poziomu systemu operacyjnego z pliku exe :) Czasy instalacji z dosa z dyskietki przeminely juz bezpowrotnie :) 

[2012-02-19 19:21]

withanight88

Cześć :) Ja  bym obstawał za wymianą baterii i taśmy miedzy dyskiem twardym a płytą główną .Koszt mały a pewność bezcenna ;)

Z biosem bym nie eksperymentował, jak radzi kol.Krzysztof :)




W poprzednim jego temacie już dużo osób mu to proponowało..... [2012-02-19 19:28]

89krzysztof

Spróbuj wyjąć baterię z płyty głównej na jakieś 5-10 minut. Niech się zresetuje. Później włóż ją ponownie i spróbuj ustawić bios jeszcze raz. Może przestanie sam zmieniać ustawienia.  [2012-02-19 19:29]

qba170882

Stawiam że to bateria bo nie trzyma pamięci. [2012-02-19 19:30]

qba170882

jak wyciągniesz baterie to uruchom sprzęt na pare sekund i nie musisz czekac kilka min.zrestartuje sie i sprawdzaj dalej. [2012-02-19 19:37]

withanight88

Spróbuj wyjąć baterię z płyty głównej na jakieś 5-10 minut. Niech się zresetuje. Później włóż ją ponownie i spróbuj ustawić bios jeszcze raz. Może przestanie sam zmieniać ustawienia. 





Albo użyć zworki do resetowania..
CMOS coś tam :) [2012-02-19 19:47]

Ile jeszcze będzie takich tematów?

Jeśli dyski są sprawne

jeśli połączenia w obudowie są w porządku

jeśli bakteria od biosa trzyma

jeśli sam bios nie jest skopany

to wywal muterpłytę do śmietnika i kup se nową.


[2012-02-19 21:29]

http://forum.wedkuje.pl/post/komputer-wie-ktos-co-sie-z-nim-dzieje/419152/25 [2012-02-19 21:47]

krzysiek123318

Ale przez wyjecie bateri , zresetuje mu sie bios tak samo jak przez wybranie pozycji "load optimized defaults" w biosie.  [2012-02-29 19:50]

A jednak producenci płyt głównych umieszczają obok bateryjki zworę która umożliwia zresetowanie BIOSA.  Taki "twardy reset"  nie tylko powoduje powrót Biosu do ustawień początkowych, ale pozwala też na wyczyszczenie pamięci.  [2012-02-29 20:03]

riven

Witam.

Wydaje mi sie ze reset biosu nie pomoze, bardziej juz upgrade.
Jezeli w biosie ustawione jest 1 CD 2HDD 3FDD itd to nie jest ustawienie z czego ma sie bootowac wylacznie (np jesli 1CD to bios bedzie probowal tylko bootowac sie z CD) tylko jest to ustalenie kolejnosci bootowania wiec tak naprawde jesli nie ma plyty bootowalnej w cd to w nastepnym kroku bios powienien bootowac sie z HDD
W moim komputerze mam ustawione 1CD, 2USB, 3HDD i nie mam problemow z uruchomieniem sie systemu z dysku twardego.

Sugeruje dokladniej przyjzec sie dyskowi twardemu

Pozdrawiam

[2012-02-29 20:21]

merolek 140

Doradzacie re-instal biosu nikt nie wspomniał o tym że przy odcięciu prądu /wyłączeniu komputera cała MOBO nadaje się do kosza.Najbezpieczniejszy jest zasilacz UPS(taki akumulator 220V;d) może mają znajomi.Najpierw jednak zresetuj ten BIOS zworką albo baterią (zworka jest najczęściej przy baterii).Często jest tak ,że kabel zasilający albo przesyłający do dysku się poluzuje i nie styka.Wtedy gdy jest ustawione w BIOS "try other boot device" komputer będzie robić "wszystko żeby się uruchomić". To chyba wszelkie możliwości usterki.
[2012-02-29 20:26]

DelTor0

Doradzacie re-instal biosu nikt nie wspomniał o tym że przy odcięciu prądu /wyłączeniu komputera cała MOBO nadaje się do kosza.Najbezpieczniejszy jest zasilacz UPS(taki akumulator 220V;d) może mają znajomi.Najpierw jednak zresetuj ten BIOS zworką albo baterią (zworka jest najczęściej przy baterii).Często jest tak ,że kabel zasilający albo przesyłający do dysku się poluzuje i nie styka.Wtedy gdy jest ustawione w BIOS "try other boot device" komputer będzie robić "wszystko żeby się uruchomić". To chyba wszelkie możliwości usterki.


To tak czesto ci prad pada ze musisz ups uzywac zeby bios przeinstalowac? Ja chyba zrobilem wiecej niz 300 upgradow boisu w ostatnie dwa lata i zaden mi nie padl, ani nagle prad sie nie wylaczyl :)


[2012-02-29 20:48]

jamesbond

A godzina Ci się nie resetuje? Sprawdź baterię BIOS-u zanim cokolwiek ze sterownikami bedziesz robil [2012-02-29 21:07]

jamesbond

Ile jeszcze będzie takich tematów?

Jeśli dyski są sprawne

jeśli połączenia w obudowie są w porządku

jeśli bakteria od biosa trzyma

jeśli sam bios nie jest skopany

to wywal muterpłytę do śmietnika i kup se nową.



kuźwa... denerwuje mnie takie zachowanie... nie trolluj [2012-02-29 21:09]

jamesbond

 wyczyszczenie pamięci. 



której? [2012-02-29 21:12]

piotrbiniu83

Z pytania które było zadane wynika że komputer po ustawieniu jako pierwszego bootowania HDD uruchamia się normalnie aczkolwiek po pewnym czasie samo ustawia sie na CD/DVD i komp się nie uruchamia. Moje pytanie - czy wyjąłeś płytke instalacyjną z xp? Pytam na wszelki wypadek.

Koledzy wyżej już wymienili wszystkie opcje związane z tym problemem. Jednak wgrywanie nowego softu biosa zostaw w spokoju, to jest nowa płyta i że to wina biosu daje 1%.


Najważniejsze - jaki błąd Ci się pokazuje. Przecież musi być coś wyświetlone. Powiedz tylko co, wtedy dopiero będzie można coś powiedzieć bo inaczej można Ci podpowiadać 1000 teorii

[2012-02-29 21:39]

SZUWARdragon2

Jak to XP PRO,zainstaluj od nowa i przy instalacji zrob pelny format dysku,po instalacji i uaktulnieniu do PS3 zainstaluj reszte sterownikow,jest zapytanie czy zainstalowac inne sterowniki od XP. [2012-02-29 22:16]

jamesbond

Jak to XP PRO,zainstaluj od nowa i przy instalacji zrob pelny format dysku,po instalacji i uaktulnieniu do PS3 zainstaluj reszte sterownikow,jest zapytanie czy zainstalowac inne sterowniki od XP.



chyba SP3. Ja bym polecił inaczej... Zbootuj Linuxa z Pena i nim formatuj dysk, zero partycji itp full format, później jednorazowy bot czyli nie ustawienia BIOS, a tylko BOOT MANAGER [2012-02-29 23:32]