Błystka vs. Wobler vs. Ripper vs. Twister

/ 10 odpowiedzi
Siemaneczko,

Jestem początkującym spinningistą i zastanawia mnie dobór odpowiedniej przynęty na drapieżnika. Czytałem bardzo wiele artykułów na owy temat, lecz na każdym piszę co innego. Jedni mówią że na sandacza używamy błystki wahadłowej, a drudzy że obrotowej. I tak jest ze wszystkimi wypowiedziami. Rozumie także że dobór przynęty jest też zależny od rodzaju łowiska na którym chcemy łowić (jezioro, rzeka itd.), lecz interesują mnie ogólne zalety dla w/w przynęt. Chciałbym także wiedzieć jak owe przynęty sprawdzają się na danej rybie (szczupak, sandacz, okoń itd.)

89krzysztof

Błystka na sandacza ? Nie, dzięki. Nie spróbuję. Ale może i znajdzie się tutaj taki, który blachą próbuje sandacze łowić. Niech pochwali się przy okazji wynikami :)  (2012/10/23 12:22)

u?ytkownik120039

Niestety, albo właśnie "stety" wędkarstwo polega na kombinowaniu. Generalnie proponuję zastosowanie się do podręcznikowych zasad na początku przygody z wędkarstwem, co nie znaczy że w "wolnej chwili" nie wolno zachować się inaczej niż wszyscy i nieszablonowo.Co do sandacza i "obrotówek" sprawdziłem osobiście podczas letnich upałów. Na granicy kąpieliska, za ostatnimi mącącymi wodę dzieciakami wchodziłem w wodę po pachy i wędkowałem na obrotówki. Brały okonie niezbyt odstraszone zgiełkiem. O dziwo dość często zdarzały się sandacze, jednak niezbyt często miarowe. Łowiskiem był zbiornik zaporowy.O tej porze roku zaczynam "dzień" od twisterów i ripperów.  (2012/10/23 12:42)

Wonski79

Błystka na sandacza ? Nie, dzięki. Nie spróbuję. Ale może i znajdzie się tutaj taki, który blachą próbuje sandacze łowić. Niech pochwali się przy okazji wynikami :)