Bat wędka

/ 45 odpowiedzi
Witam wszystkich wędkarzy!Jestem początkującym wędkarzem. Mam 13 lat i od niedawna jeżdżę na zawody. Początkowo łowiłem na wędzisko z kołowrotkiem ale efekty nie były zadawalające. Inni zawodnicy w kategori juniorzy mieli baty. Miejsce zawodów to jezioro na którym przeważnie występuje leczcz i płoć. 10 metrów od brzegu jest głębokość około 2 metrów. Mam więc takie pytanie czy batem 6 metrowym można skutecznie obławiać łowisko i czy rybki bendą chciały podpłynąć tak blisko? Chcę nastawić się na płoć ale nie wiem na co ją łowić. Czy wiosną lepiej na haczyk założyć pinkę czy białe robaki? 
dawidmati12


Bardzo was proszę żebyście mi pomogli ponieważ zastaniawiam sę nad zakupem owej wędki zwanej batem. (-: (2010/11/04 19:29)

mienta


wyluzuj kolego nie popędzaj a napewno ktoś ci pomoże (2010/11/04 19:38)

MalyWedkarz


No jasne że z bliska można łowić rybki, tym bardziej jeżeli łowisko jest obficie wyposażone w trzciny. Ja łowię 5-metrowym batem Konger Spirado, mi to wystarczy. Wybierając bata kierowałem się głównie jego ciężarem. Na płoć polecam pinki i pęczak. Pozdrawiam i połamania na zawodach ;) (2010/11/04 19:58)

u?ytkownik930


witam,

przy nauce łowienia pełnym zestawem i przy takiej głębokości bat 6m będzie wręcz idealny, pwiedziałbym nawet, że możesz go skrócić (w niektórych przypadkach) do 5, a nawet 4m. Sam czasem łowię 4m kijkiem, chociaż podstawa dla mnie to 7m. To, czy tak blisko podejdzie rybka zależytylko od Ciebie, czyli zanęta (80% sukcesu) i odpowiednie zachowanie nad wodą.

Płoć i leszcz żerują w trochę innych strefach wody, leszcz na dnie, płoć 5-10cm nad dnem. Ale skupmy się nad płocią. Zanęta pracująca "do góry", czli z elementami tłustymi, które będą się unosić nad dnem, żyłka główna 0,14, przypon 0,12, spławik do 1g, haczyk nr 16 do 22.