Bat-porady

/ 16 odpowiedzi
Witam, Jestem kompletnie zielony w sprawie BAT. Więc mam do was pare pytań na które mam nadzieje uda wam się mi odpowiedzieć. :) 
1. Jaka długość żyłki.2. Jaki spławik3. Jaki haczyk 4. Jaka żyłka
Na razie myślę że tyle moje wędzisko to mikado extra pole 400 mam zamiar łowić nim z brzegu na robaki (pinki). Nastawiam się na małe rybki (leszcze, płotki). Mam nadzieję że kiedyś dojdzie do czegoś więcej. 
Pozdrawiam Michał 
swirr


Rzeka czy jezioro?

Do bata 4m długość żyłki powinna wynosić ok.360cm. 

Spławik 1-1,5g

Haczyk ok.14

Grubość żyłki 0,12 mm głowna i 0,10 przypon, żyłka miękka


Jestem początkujący także poczekaj również na wypowiedzi starszych kolegów ;)

(2012/03/24 09:33)

czekolada111


Ok dzięki. Będe łowił na jeziorze. I czy ta żyłka powinna iść 3,6m od konca bata czy od kąd. Przypominam ze jestem kompletnie w tym ciemny :) (2012/03/24 09:44)

karpik89


Witam kolego!

Ja też zaczynałem od tego bata ;) nie bede sie zagłębiałw jakieś sztywne normy ze zyłka powinna miec 360 cm.... według mnie to nie o to chodzi w tym wszystkim. A wiec, jezeli bata masz 4m to zrób żyłke taką zebys ja swobodnie mógł złapać przy podniesionym kiju. Wiec powinna mieć około 4m. Na szczytówce masz agrafke do której należy zamocować żyłke. Musisz zawiązac pentelke taka jak do przyponu i założyć ją na tą agrafke. Chyba że, ty masz inaczej rozwiązane zaczepianie żyłki, ale wątpie. co do grubości żyłki to chyba 0,12 to przesada. Ja na twoim miejscu założyłbym 0,18mm. Przypon 0,12mm. Co do spławika to zakładaj taki jak pozwalają warunki. Np kiedy bedzie ogromna fala to nie założysz gramowca bo nie zauwazysz brania. Co do haczyka to zgadzam sie z przedmówcą Mówisz ze chcesz łapać małe rybki takie jak płocie i leszcze. Leszcze potrafią też być duże i wtedy jak bedziesz miał przypon 0,10 to nie zdziałasz za duzo. Takie są moje osobiste rady ;) Możecie sie oczywiście z nimi nie zgadzać ;) 

(2012/03/24 09:56)

u?ytkownik107209


Witam kolego!