Bat na zawody 7m czy 8m

/ 15 odpowiedzi

Witam, mam zamiar zaopatrzyc sie w bacik tylko niewiem którą długośc wybrać? 7m napewno bedzie lżejszy czy moze 8m dłuzszy o wiekszym zasięgu ale za to cięższy (1m a takie różnice). 

Kieruje się wyborem pod kątem zawodów wedkarskich, więc prosze o rade co bardziej się opłaci zasięg czy waga?    

kon115


Witam

Nie jest powiedziane ze wędka 8m będzie cięższa od 7.

Zależy na jakie ryby się nastawisz. Napewno dłuższy kij daje większe możliwośći.

Pozdrawiam

(2012/11/27 12:26)

LYSY


Nie wiem z kim będziesz konkurować na zawodach tzn. czy inni będą mieli też baty, czy tyczki.
Bo jeśli będą mieli tyczki i będą łowić pełną długością 13m, to cię "zamkną" z obu stron i być może nie połowisz. Bat 8 m + jakieś 7,5 m żyłki to 15,5 m. Czyli żeby łowić równo z tyczkami masz jeszcze zapasu 2,5 m na wygruntowanie zestawu.
Tak więc jestem za dłuższym kijem. Oczywiście najlepiej by było mieć całą rozmiarówkę batów do dyspozycji np. od 4 do 9m i niektóre długości zdublowane, ale to już w grę wchodzą duże pieniądze (ja kompletowałem baty prawie 6 lat). (2012/11/27 13:57)

andrzej3023


Jeśli podejdą ci bliżej ryby będzie lepszy 7  a jak będą rybki dalej to wiadomo ze 8 ale radzę wziąć 7 lepiej się manewruje tak wędką (2012/11/27 15:54)

SklepSumowyPL


Z tego co znam aktualny rynek, to producenci mają lepsze oferty wśród batów 7m. Dlaczego? Otóż powyżej 7m przestaje być już opłacalne łowienie pełnym zestawem i w grę wchodzą już tyczki. Więc naprawdę dobry kij 7m można dostać w bardzo rozsądnej cenie.  (2012/11/27 17:28)

Romuald55


Ja na zawody oprócz tyczki biorę baty 4.5.6.7,8 i 10 m.Po wylosowaniu stanowiska okazuje się czym trzeba łowić i jakie ryby.Najbardziej uniwersalny bat to 7 m. (2012/11/27 17:42)

użytkownik97230


Witam!!!
Lepiej weź sobię 7m. Lepiej się operuje, jest lżejsza i przy większym wietrze dasz radę bo 8m już będzie ciężko. Siódemka to optymalny wybór na większość łowisk. Dobrą siódemkę kupisz w granicach 350-450zł. Ja polecam od siebie Mikado Turnament Pole wędka rewelacyjna. Sam posiadam 8m i na inną bym nie zamienił. Jej koszt to ok. 400zł. Służy mi już dobre kilka sezonów. Dodam że był to mój pierwszy w życiu bat. Przeżyła wiele i aż się zdziwiłem jaka jest wytrzymała. (2012/11/27 19:18)

Kubi96


Według mnie 7 jest najlepsza. Nie wiele ludz zdaje sobie sprawe ze łowiąc na bata 7m tak naprawde łowisz na ok. 13 metrach. 7 metrów ma wędka + 6 metrów ma żyłka. 7 w zupełności mozesz łowić duże rybki. czasami taki bat 7 czy 8 m okazuje sie lepszy niz tyczka np. 9,5-11. Radze ci kupic 7 (2012/11/27 19:37)

rad13


Jak na zawody kup 7 ja bym proponował kongera impacta, fajny bacik widziałem u znajomego i chwali lub trochę dopłać i kup 7 lub lepiej 8 Mistralla Amundsona  szczytówka w porównaniu z kongerami przynajmniej z moim jak igiełka i super pracuje , lub coś tańszego Kongera Arcusa 7 mam bolonki 600/30 za 141zł i lepszej w tej cenie nie widziałem (wiem że bolonka to nie bat ale bacika z Acusa nie miałem jeszcze w ręku). (2012/11/27 19:50)

lysywedkowicz


Ja się nie znam, ale gość ma chyba schiza jakiegoś.Następne pytanie będzie jaki haczyk... (2012/11/27 20:45)

SdanielS


"Jak sie nieznasz" to się niewypowaiadaj. (2012/11/27 21:49)

SdanielS


Dzieki za odpowiedzi. A wiec bedzie 7m. 

Pozdrawiam

(2012/11/27 21:51)

unlaw


Ja osobiście też łowię 7 metrowym batem, ale z drugiej strony 8ka też nie jest zła. Jeśli na łowisku okazuje się że koniecznie musisz łowić krótszym, zawsze możesz odłączyć jeden dolny element i dobrać odpowiedni zestaw. Metoda tylko raczej tylko na awaryjne sytuacje i nie do końca właściwa, ale czasami może pomóc ;) Osobiście zrobiłem tak ze dwa-trzy razy, kiedy nie było innego wyjścia jak tylko łowić szybkościowo uklejki spod brzegu i pomaga ;) (2012/11/29 12:06)

slawol81


Według mnie 7 jest najlepsza. Nie wiele ludz zdaje sobie sprawe ze łowiąc na bata 7m tak naprawde łowisz na ok. 13 metrach. 7 metrów ma wędka + 6 metrów ma żyłka. 7 w zupełności mozesz łowić duże rybki. czasami taki bat 7 czy 8 m okazuje sie lepszy niz tyczka np. 9,5-11. Radze ci kupic 7


Kolego chyba nie do końca przeanalizowałeś swoją teorie.Żeby osiągnąć odległość ok.13m batem 7m musiał byś łowić z zerowym gruntem.Każde podniesienie spławika na żyłce spowoduje skrócenie zasięgu zestawu.Im głębiej łowimy tym krótszy zasięg zestawu.
Pozdro
(2012/11/29 13:24)

Tytan49


To wszystko zależy od łowiska na jakim będą odbywać się zawody. (2012/11/29 15:15)

psiokmok


8 m. zawsze możesz jedną część zdemontować (2013/03/22 22:01)