Awaria kręcioła - Dragon Manta 830iT

/ 6 odpowiedzi
Witam.
Kołowrotek mam od poprzedniego sezonu, konkretnie kupiony we wrześniu, dotychczas chodził bez zarzutu. Mantę kupiłem z przeznaczeniem do spina cw do 40g, główki na których łowiłem nigdy nie przekraczały 15g.
Problem zaczął się na majówce, po kilku rzutach kopytem na 15g główce kołowrotek zaczął się trząść i stukać podczas nawijania.
Początkowo było to tylko lekkie i słabo wyczuwalne, ale teraz jest tak że przy rzucie obrotówką 2 okropnie stuka. Co może być tego powodem? Czy jest to jakaś wada konstrukcyjna? Czy to jakaś poważna awaria. Nie stać mnie na drugi kołowrotek, a z doświadczenia wiem że jak pojedzie do serwisu to jakieś 2 - 3 miesięcy będę uziemiony.
Proszę o poradę.

dariuszdyl


Na odległość jest ciężko coś zdiagnozować. Sprawdź czy nie masz czasem luzu na rotorze lub osadzeniu korbki. Sprawdź też czy stukanie jest równomierne tzn. czy stuka przy jednym ułożeniu korbki lub rotora. Mogła odkręcić się jakaś śrubka i stuka w czasie zwijania.
Mam taki sam kołowrotek i przeszedł już 2 dni trociowania (przynęty spiningowe nie mniejsze jak 17 gram) i 2 dni kąpieli morskiej na morskich trociach przy blachach nie mniejszych jak 20 gram. Był ze mną już też parę razy na szczupakach i okoniach i jak na razie nie mam z nim problemu.  (2010/05/10 11:06)

rysiosz


A MOŻE NA ZACZEPACH SZARPAŁEŚ I TRYBY POLEĆIAŁY.? (2010/05/10 11:36)

dariuszdyl


A MOŻE NA ZACZEPACH SZARPAŁEŚ I TRYBY POLEĆIAŁY.?


Mój trochę szarpania przeżył i tryby wytrzymały, ja bardziej obstawiał bym awarię któregoś łożyska, albo odkręcenie się którejś śrubki, a on ich parę ma, sam się zdziwiłem jak swojego smarowałem po morzu. (2010/05/11 14:47)

Daddy


Czy smar grafitowy jest odpowiedni do smarowania - konserwacji kołowrotka ? (2010/05/30 22:09)

rysiosz


Czy smar grafitowy jest odpowiedni do smarowania - konserwacji kołowrotka ?



grafitowy- raczej bym unikał tego typu smaru on nie ma takiego przeznaczenia ,do kołowrotka to używam olejku maszynowego i chociażby popularnego "tawotu" ale nigdy grafitowego!smarowanie w kołowrotku jest potrzebne ale też nie za często to zależy w jaki sposób jest użytkowany przez jaki czas "roboczogodziny"czy był zalany wodą "zanurzony w wodzie"i czy często widział kórz i piasek?częste rozkręcanie i skręcanie nie wpływa dobrze na wszelkiego rodzaju sróbki i mocowania czy ponowne pasowanie elementów mechanizmu kołowrotka czasem zdarza się pomyłka podczas skręcania i o awarię nie tródno.i mi się to kiedyś zdarzyło po skręceniu coś dziwnie chodzł ten kołowrotek, jakoś opornie, okazało się że podkładkę dystansową "łożyska"dałem nie z tej strony korbki i to była przyczyna niezbyt płynnej pracy mechanizmu. (2010/06/01 10:12)

u?ytkownik41398


wez go rozbierz wyczysc i dobrze nasmaroj (wez troche smaru i troche oleju)  pomieszaj to razem zeby sie polaczyly na jedna mase. sam decydujesz ile dasz oleju do smarui  jaka to bedzie mialo postac, plynna  albo gesta, albo cos po miedzy.    (2010/06/01 11:27)