Astra II felgi 15 a opony 195/65/15.

/ 32 odpowiedzi
u?ytkownik65213


DPF to jest filtr cząstek stałych.Montują go w nowych dieslach.Wymiana jest poprostu nieopłacalna (2012/04/04 19:35)

abra1990


Filtr DPF bazowo miał za zadanie usuwać ze spalin tak jak kolega powyżej napisał "cząsteczki stałe" jednak ktoś nie pomyślał o tym że cząsteczki te zaczną się kumulować w filtrze do tego stopnia że ich wypalanie czyli de facto usuwanie z filtra (tak jak jest w instrukcji) będzie w pewnym stadium niemożliwe, i stąd takie częste zapychanie filtrów , straty mocy, dławienie się silnika itp . Wypalanie miało być na to sposobem i lekarstwem, tylko że to mozolne i strasznie denerwujące zajęcie, a przy jakości naszego paliwka dosyć częste. metodą była by dynamiczna jazda i to bardzo ale...w Polsce tak się nie da i nie ma warunków. Dlatego też jak powiedział kolega '"mariusz54" po zaduszeniu takiego filtra jego wymian jest nie opłacalna, a to ze względu na to iż w środku takiego filtra znajdują się związki platyny i srebra i paru innych drogich pierwiastków mających za zadanie szybszą katalizę spalin , filterek taki potrafi kosztować krocie, ale i na to jest sposób. wycinamy takiego delikwenta, a na jego miejsce wstawiamy zamiennik z większym przpustem, (np strumiennicę) lub po prostu kawałek pięknej kwasówki, niektórzy powiedzą co z błedem sterownika i kontrolką check engine jest i na to sposób, można skasować błąd odpowiednim programem i wgrać komendę prawidłowego działania filtra DPF, ale jak to zrobić musisz popytać ludzi sie na tym znających.
pozdrawiam (2012/04/05 00:32)

Bromar


  Kolego abra1990, opisałeś budowę i działanie katalizatora spalin, natomiast Filtr DPF ma trochę inne zadanie w układzie wydechowym a także nieco inną budowę. Wkleję krótki opis budowy i działania  Filtra DPF, tekst zaczerpnięty z wikipedi



Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.

W celu eliminacji większej ilości cząstek stałych, jak również innych związków trujących, filtry cząstek stałych stosowane są w połączeniu z innymi układami zmniejszającymi ich ilość, tj. katalizatorami oxicat, DeNOx lub ich kombinacją w postaci katalizatorów czterofunkcyjnych[1][2]. Przykładem może być układ CRT będący połączeniem katalizatora oxicat i filtra cząstek stałych[3].

Zasada działania[edytuj]

Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej[4].

Regeneracja[edytuj]

Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. W części pojazdów stosuje się filtry jednorazowe, wymagające wymiany po zapełnieniu filtra. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury. System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej.

Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy - na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Jeszcze innym sposobem aktywnej regeneracji filtra jest okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.


Pozdrawiam Marek


(2012/04/05 07:56)

abra1990


No tak kolego ale taki filtr działa po części jak katalizator...zresztą...drogie cholerstwo i nie pyli się go wymieniać ; pozdro (2012/04/05 19:48)

abra1990


 

Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury. System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej.




kolego pisałem o tym, Filtry DPF w audi,mercu i bmw,peugocie, posiadają związki srebra i platyny, a każdy chyba z lekcji chemii wie że te związki pochłaniają z reakcji chemicznych większość tzw. substancji zbędnych, auta wyposażone w DPF mają ubogi katalizator bo większość rekacji zachodzi już w filtrze
pozdrawiam
(2012/04/05 19:54)

dariuszdyl


Ja mam Astrę II kombi i w ubiegłym roku założyłem opony 205/60/15 które są jeszcze wyższe niż 195/65/15 i nic nie obcierało tylko trochę były za szerokie i woziło na koleinach. Kolega z pracy ma heczbeka i jeździ na 195/65/15 i też jest ok.


Też mam 2 w kombi 18.16v więc cieszę się że jest taka opcja.Różnica w cenie  miedzy 195/60/15 a 195/65/15 jest całkiem spora. A czy będzie duża różnica w spalaniu i osiąganych prędkościach?


Jeżeli chodzi o różnicę w prędkościach to będziesz miał szybkość wyższą o jakieś 1,5 km na każde 50 km/h, pamiętaj tylko że licznik jest ustawiany na oryginalne opony i może Ci źle wskazywać szybkość. (2012/04/07 18:50)

u?ytkownik65213


Pierwsze wrażenie o Dunlopie bardzo pozytywne.Cichutkie i niezła przyczepność na deszczu.Do tej pory używałem Klebera(z których też byłem zadowolony(100.000)i mam nadzieję że z Dunlopem też tyle zrobię)

(2012/04/25 22:37)