Zaloguj się do konta

Amury w zbiorniku Sasina

utworzono: 2015/04/15 21:18
matpol7

Witam, mieszkam blisko zbiornika sosina. Z tego co słyszałem pływają tam duże ryby w tym amury.Czy ktoś wie jak takie amura złowić?
P.S. Jestem początkujący. [2015-04-15 21:18]

zbynio 33

Mateusz nie znam tego zbiornika. Poszukaj i poczytaj o amurach na forum. Jest tego sporo. Zacznij od samych amurów, gdzie szukać i jak rozpoznać, że to amury. Później jak nęcić i jakie zestawy. Nie będę się rozpisywał, bo to wszystko było już napisane....  [2015-04-16 22:46]

siri34

witam Cie kolego, akurat o amurach z sosiny wiem sporo bo mam dobrego kolegę z zabrza który z dobrymi efektami poluje na nie na Naszej wodzie...Po pierwsze wiedz że złapanie takiego kilkunastolikowego a bywały 20kg+ , amura nie jest prostym zadaniem. Kumpel łapie na kulki proteinowe własnej roboty a nęci zazwyczaj kukurydzą gotowaną. Nie wiem czy wiesz o tym co potrafi zrobić amur na kiju i jaki sprzęt trzeba mieć do zasiadki na taką rybkę?Kije musisz mieć twarde tzw karpiówki, nalepiej plecionkę potężny kołowrotek który pomieści kilkaset metrów na szpuli...Ja byłem świadkiem niejednego holu takiego amura i uwierz mi że taka rybka idzie jak torpeda i potrafi z kołowrotka na starcie wysunąc kilkadziesiat a nawet więcej metrów plecionki. Musisz naprawdę duuuużo poczytać na temat karpiowania a najlepiej na początek popróbuj pobawić się z rybkami mniejszymi typu leszcz, lin , płoć czy karaś to cię nauczy wielu potrzebnych rzeczy na przyszlość...Nie sądzę żebyś jako początkujący adept wedkarstwa od razu z dobrymi wynikami nastawiał się na zasiadki karpiowe/amurowe... [2015-04-17 08:45]

zbynio 33