Akumulator

/ 17 odpowiedzi
     Zrobiło się zimowo. Wracając z pracy miałem problem z odpaleniem auta, trzecia próba się powiodła. Już jakiś czas wcześniej przy rozruchu były dziwne objawy- na chwilę zapalały się samoczynnie światła pozycyjne, włączały wycieraczki- auto żyło swoim życiem. Wizyta u elektryka nie wykazała żadnej usterki, diagnostyka komputerowa również nie wykryła błędów
a elektryka głupiała.
     I co się okazało? Akumulator na niby był sprawny- nieznacznie gubił prąd ale miał 9 lat- po wymianie wszelkie usterki jak ręką odjął. Jeżeli wystąpią podobne objawy w Waszych samochodach- warto zacząć od kontroli akumulatora....
bluehornet


To bardzo długo wytrzymał ... (2014/01/23 21:33)

pawelek250683


ha- ja mialem to samo w moim fiacie stilo- tylko bylem lepszy bo moj akumulator wytrzymal od nowosci auta- 2002 r. czyli 11 lat. ja go mam 3 lata a wczesniej byl w italy- pewnie zimy nie widzial i przez to tyle wytrzymal- nie wiem.

przy paleniu na starym cuda sie dzialy- wspomaganie nie chodzilo (elektryczne), ladowanie swiecilo, ogolne bledy komputera- choinka na desce rozdzielczej.(duzo elektroniki w nim) i co chwile z kablami gonilem na sepa za pradem na rozruch (zimą) . po co ?? (...)

wystarczylo nowa baterie zakupic (miesiac temu) i po problemie. 



a stary wloski kreci teraz renie clio- 1,4 benzin- daje rade (moje wozidelko na ryby)

(2014/01/23 22:04)

z@mela


przed zimą w ogole sprawdzić  poziom elektrolitu  (wiekszość  akumuatorów  nawet bezobsługowych sięotwiera :) ) ew ubytki uzupełnić wodą destylowaną i naładować aku.
Spradzić  ładowanie alternatora  jak wszystko  jest sprawne  to nie powinno być problemów zimą :) (2014/01/23 22:14)

Bernard51


przed zimą w ogole sprawdzić  poziom elektrolitu  (wiekszość  akumuatorów  nawet bezobsługowych się otwiera :) ) ew ubytki uzupełnić wodą destylowaną i naładować aku.
Spradzić  ładowanie alternatora  jak wszystko  jest sprawne  to nie powinno być problemów zimą :)

 Dobra rada!   Nawet w bezobsługowych w czasie wysokich temperatur woda odparowuje z akumulatora. (2014/01/24 05:14)

mlodystm


Wczoraj czytałem ten wątek i mówie sobie, a dwu letni akumulator odpali rano, i co ? wsiadam o 9 rano do autka -15 na dworze, i się skończyło ładowaniem aku, nawet od kabli nie załapał (2014/01/25 22:31)

Romuald55


Ja się tam nie znam za bardzo na dzisiejszych akumulatorach.Ja mam 110 AH ŻELOWY.Przy dzisiejszych -10 zapalił bez problemu na gaz....Opel Frontera. (2014/01/25 22:39)

roman76


no ja niestety jestem od dziś lżejszy o 2 stówki ,aku mi siadł po 5 latach i trza było doładować (2014/01/26 00:19)

kucus22


heh pogoda robi swoje:) Z akumulatorem odpukac u mnie na razie oki, tylko raz w ostatnim czasie musiałem podładowac serducho w mojej asterce przez noc, ale teraz daję radę. Trzeba zaznaczyc, że już nie zle mrozi. Za to wczoraj u żonki w vectrze wycieraczki sie zbuntowały- w opini fachowców z serwisu Opla to zużyta tulejka i łącznik czyli drobnostka... wyceniona na ponad 4 stówy....!!! Fuck dopiero zaczeło mrozic a już problemy... Muszę poszukac bardziej "ludzkiego" warsztatu w pobliżu bo synki z opla przesadzili... Generalnie witamy ZIMĘ 2014;/ (2014/01/26 03:38)

kucus22


heh pogoda robi swoje:) Z akumulatorem odpukac u mnie na razie oki, tylko raz w ostatnim czasie musiałem podładowac serducho w mojej asterce przez noc, ale teraz daję radę. Trzeba zaznaczyc, że już nie zle mrozi. Za to wczoraj u żonki w vectrze wycieraczki sie zbuntowały- w opini fachowców z serwisu Opla to zużyta tulejka i łącznik czyli drobnostka... wyceniona na ponad 4 stówy....!!! Fuck dopiero zaczeło mrozic a już problemy... Muszę poszukac bardziej "ludzkiego" warsztatu w pobliżu bo synki z opla przesadzili... Generalnie witamy ZIMĘ 2014;/

aż samo się na usta narzuca:
"sorry ale taki mamy klimat"... (2014/01/26 03:40)

troc


     Reasumując- akumulator 4 góra 5 lat- bezwzględnie wymienić aby uniknąć niespodzianek
w sezonie zimowym..... (2014/01/30 17:34)

zbynio5o


Jeżeli będziemy kontrolować stan elektrolitu(dolewać wode destylowaną) przynajmniej raz w roku

i przed zimą raz ładować prądem, to będzie nam służył nawet 10 lat. Ale to również zależy od tego, ile razy na dzień odpalamy pojazd i ile przejeżdżamy kilometrów. 

(2014/01/30 23:57)

szczepcio


Zakupiłem w listopadzie nowiznę JENOX GOLD 45ah produkcja w Chodzieży za 170zł.Dobra cena i jakość.Stary służył mi 7latek.Miałem go od nowości Motorcraft 45ah. (2014/01/31 11:18)

piotr-benet


No właśnie u mnie jest ten problem, że przez utrzymujce się temperatury miewam problem z odpaleniem. Czy ktoś z was użytkuje może prostownik z rozruchem? Czy to przypadkiem nie jest szkodliwe dla akumulatora? (2018/03/21 07:42)

bilbao


Prostownik z rozruchem jest jakimś wyjście, ale co z tego, że uruchomisz auto, jak akumulator nadal będzie rozładowany. Alternator też przeciez potrzebuje czasu, aby naładować do aku do odpowiednich wartości.
Zainteresuj się jeszcze standardowymi prostownikami, np te od CTEK są całkiem dobre, sterowane przez mikroprocesor. Dzięki temu oprócz łądowania, akumulator jest na bieżąco diagnozowany. (2018/03/21 09:45)

ogtw


Dziwne zachowanie instalacji elektrycznej w samochodzie może być spowodowane uszkodzonym przewodem „masowym” pomiędzy silnikiem a karoserią. (2018/03/21 10:12)

mazu89


Prostownik z rozruchem nie polecam używać do sprawnego akumulatora sam zajechałem w ten sposób bardzo dobry aku odpalając na rozruchu przy -27. Warto pamiętać aby nie dopuścić do głębokiego rozładowania np jak się zapomni wyłączyć świateł albo radia to na akumulatory źle działa. Mam tego cteka co kolega wspominał co prawda nie robi gęstości elektrolitu bo dociągnie do 1,25 ale od czasu do czasu warto doładować aku tym bardziej jak się jeździ na krótkich odcinkach ja jak się spodziewam dużego mrozu to podpinam na noc rozrusznik kręci jak szalony. Polecam takie rozwiązanie nie trzeba maski podnosić mam poprowadzony kabel do akumulatora zakończony taką wtyczką wystarczy kilka sekund i się ładuje . (2018/03/21 17:36)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.