Akcesoria do metody gruntowej

/ 13 odpowiedzi
Jestem początkującym wędkażem i mam mały dylemat gdzie i jak powinno zakładać sie dzwonek sygnalizujacy brania.A przy okazji zapytać się do czego służy sprężyna z góry dziękuje
Jakub Woś


Dzwonek zakładasz na szczytówkę. Sposoby zakładania są zależne od dzwoneczka ( różne dzwonki różne uchwyty)
Sprężyna tak jak koszyczek służą do wabienia ryb ( wkładasz do nich zanętę) i często jako obciążenie (2013/07/23 18:59)

Przemkownicki


O ile masz zamiar łowić na wędkę z drgającą szczytówką to przyda Ci się ten dzwoneczek ale jeśli jesteś początkujący to odradzałbym Ci ten sposób. (2013/07/30 13:26)

saviano


Ja w tym roku zacząłem łowić na feederem i powiem szczerze, że dzwoneczek jet przydatny. Można zająć się innymi rzeczami lub po prostu przycinać komara... Osobiście używam dedykowanego do feedera, gdzie można także świetlik zamontować lub takie na żabce. Ten na żabce to polecam pojedynczy, gdyż przy podwójnym zbyt często się żyłka plącze... Połamania! (2013/07/31 07:09)

ryukon1975


Ja w tym roku zacząłem łowić na feederem i powiem szczerze, że dzwoneczek jet przydatny. Można zająć się innymi rzeczami lub po prostu przycinać komara... Osobiście używam dedykowanego do feedera, gdzie można także świetlik zamontować lub takie na żabce. Ten na żabce to polecam pojedynczy, gdyż przy podwójnym zbyt często się żyłka plącze... Połamania!




Dokładnie jeśli już dzwonek to z stabilnym uchwytem by nie wchodził w konflikty z innymi częściami zestawu  .:) (2013/07/31 07:46)

notaki


Zyłka się plącze  w dzwonku tylko leniuchom.
Po prostu dzwonek trzeba zdejmować przez przewinięciem zestawu i zakładać po zarzuceniu.
Nawiasem mowiąc strasznie denerwujący ( i nie koniecznie kulturalny ) jest nieustający jazgot dzwonka przy sciąganiu zestawu, zakładaniu przynęty, zanety... zarzucaniu... tak non stop kilka minut.
W moim odczuciu dzwonek ma prawo dzwonić przy braniu i holu ryby.
Jazgot w innych przypadkach to dla mnie... sorry... wiocha.