Sandacz i szczupak w stawie

/ 8 odpowiedzi
Czy w stawie 4000 m kw. mogą być sandacz i szczupak razem
Artur z Ketrzyna


Jak znajdą odpowiednie dla siebie warunki. (2015/01/07 22:56)

brulinski


Witam raz jeszcze.Posiadam nowo wykopany staw i planuję zarybić go rybą drapieżną oraz pokarmem w postaci chwastu rybnego.Słyszalem opinie że sandacz i szczupak wzajemnie się zwalczają .Czy to prawda ,nie mam doświadczenia i nie chcę popełnić błędu.Bardziej zależy mi na sandaczu.Czy szczupak może go wytępić?Staw jest dość głęboki podłoże piasek bez roślinności 80x50 metrów.Dziękuję za podpowiedzi .Pozdrawiam (2015/01/07 23:17)

Artur z Ketrzyna


Zwalczają jak zwalczają. Ale rywalizują.
Lecz lubią troskę odmienne łowiska. Sandacz lubi kamienie, mętniejsza wodę idt. Szczupak zaś praktycznie wszędobylski. Z tym że jak zajmują jeden zbiornik, to mają swoje rewiry, mimo że żyją obok siebie...
Tak to można po skrócie opisać. (2015/01/08 09:59)

baku3735


     Jeżeli staw jest głęboki i dno piaszczyste to sandacz będzie mieć dobre warunki, szczupak jak pisze kol Artur zaaklimatyzuje się praktycznie wszędzie. Mogą ze sobą rywalizować ale tak to już jest gdy żyją obok siebie.
      Śmiało wpuść narybek obu gatunków drapieżnych, najlepiej na przyszły rok na wiosnę, ale wcześniej zaryb drobnicą....np płotką, ukleją, słonecznicą, to dobre gatunki dla narybku drapieżnika. (2015/01/08 17:18)

adamoso123


Jeśli staw ma dno nierównomierne , jakiś dołek i jest on w miarę spokojnym miejscu to tam prawdopodobnie sandacz sobie zamieszka. Znajomy ma staw gdzie nie ma kamieni dno jest piaszczyste a głębokość 1,4 i sandacz dał sobie tam radę.

Jeśli będą mieć wystarczająco dużo pożywienia to nie będą się zwalczać. Polecam wpuścić większe sandacze niż szczupaki ,ponieważ sandacz tak bardzo szczupaka nie będzie ganiał, a nawet jeśli to szczupaka całego nie zje. Ponadto szczupaka łatwiej dostać. 

Jak wspomniał kolega wyżej najpierw trzeba wpuścić drobnicy.