Amortyzator w bacie Jaxon Inspiral

/ 38 odpowiedzi
cześć jestem początkującym wędkarzem i swoją przygode zaczynałem właśnie z krótkim batem a teraz kupiłem sobie bata jaxon inspiral pole 7m i zastanawiam się czy nie założyć do niego amortyzatora jak do tyczki, Czytałem dużo na forum ale nie ma konkretnych odpowiedzi. Myślałem aby zamówić u producenta dwie lub trzy górne części wędziska i wsadzić do nich amortyzator, i mieć dwie możliwości: jakbym chciał połowić szybkościowo małe ryby to zakładał bym szczytówke pustą z zakączonym systemikiem a jakbym chciał połowić ładne płocie np na kanale to założył bym sobie te trzy lub dwie części składu z amortyzatorem. Co myślicie na na ten temat. Wydaje mi się że amortyzator to fajna sprawa ponieważ płoć 35cm na baciku może powodować już problem z cholem a jakby na bacie był założony amortyzator to zmiejszał by szarże i energiczne odjazdy ryby. Napiszcie jakie macie opinie na ten temat i jak łowicie większe ryby na bata ?

abra1990


Bezsens totalny moim zdaniem, guma w bacie partaczy jej prace, tu chodzi o zabawę , trzeba dać rybie trochę szans, na ryby do 3 kg wystarczy wymiana szczytówki, i dobry podbierak wyczynowy, długość 3 m . Jak sam powiedziałeś guma bardziej zarezerwowana jest do tyczki, a nie do bata, dlaczego ? Gdyż batem nie łowimy dużych ryb, trafiają się rzadko , wręcz sporadycznie , a spowodowane jest to odległością łowienia, na duże ryby polecam odleglosciowke. Nawet jak trafi ci się większą to dobra szczytówka załatwi sprawę, z tego co wiem ,a miałem podobnego jaxona to ten bacik ma spora moc, niestety mi w reku nie leżał i się zamieniłem. Resumując wg. mnie montowanie gumy, zabija cala przyjemność łowienia batem. 

Pozdrawiam (2014/02/28 19:50)

spizu