Żyłka karpiowa

jaką żyłkę na karpia polecacie ?
Kamil Lukasczyk
zorro (2011/01/19 17:18)

daiwa infinity:)

Pozdrawiam

Jacek  Kokot
Piotr Bednarek
bednar14 (2011/01/19 17:36)

dragon carp mono

Patryk Jędrych
johnny163 (2011/01/19 23:29)

Popieram kolegę zorro i polecam Daiwa infinity

Marcin Bujko
Hunter1982 (2011/01/20 08:17)

Witam.. mogę śmiało się przyłączyć do kolegów.. Tylko Daiwa Infinity.. Sprawdzałem!! Nigdy mnie nie zawiodła! Polecam!

waldemar nowakowski
waldasek (2011/01/20 09:41)

Witam tez polecam Daiwa infinity

Jarosław  Bajek
Jarek11 (2011/01/20 10:30)

Ja w przeciwieństwie do kolegów polecam....Daiwa infinity

Marcin Bujko
Hunter1982 (2011/01/20 10:50)

Coś mi się wydaje koledzy, że chyba żyłka Daiwa Infinity wygrywa w rankingu jak na razie :)

Łukasz Drz
dyziu215 (2011/01/20 12:06)

To mi teraz namieszaliście w głowie... Często czytałem że Tandem baits steel mono jest rewelacyjna i wogóle najlepsza... Kto testował i co lepsze?

Marcin Bujko
Hunter1982 (2011/01/20 12:18)

Kolego ja testowałem i do tej pory mam Daiwe Infinity i jestem zadowolony a miałem różne żyłki..
Szczerze polecam!

Łukasz Drz
dyziu215 (2011/01/20 12:57)

Więc Daiwa Infinity będzie lepsza? Przykładowo 0,27... Obecnie jak się dowiedziałem mam nawiniętą TB 0.30 i szokowała mnie wytrzymałością. Producent Daiwy gwarantuje 5,2kg wytrzymałości, Tandem Baits przykładowo 0,30 ok 8-9kg. Wiem że producent powie co będzie chciał. jednak zależy mi na dobrej jakościowo żyłce. Przymierzam się do kupienia dużej szpuli 1000m TB lub 1600m Daiwy, dzięki czemu przewinę swoje kołowrotki jak i przyda się koledze:) TB (ok 2-3letnia) potrafi się mocno rozciągnąć na ektremalnym uciągu i nie pęknąć, jednak dość mocno się skręca...Może to wina wieku. Nie wiem już sam :)

Jarosław  Bajek
Jarek11 (2011/01/20 16:35)

Kolego dyziu215 dla TB żyłki robi sufix.
Daiwa infinity jest żyłką twardszą nadającą sie przede wszystkim do łowienia z większych odległości a także z wywózki ,najdalej jak zdarzyło mi się wędkować to około 150-200m
Natomiast żyłka TB jak sam zauważyłeś rozciąga sie jak guma do majtek na odc 60m potrfi rozciągnąć sie o 2-3 m jest to żyłka miękka nadająca sie do łowienia z rzutu.

Łukasz Drz
dyziu215 (2011/01/20 16:46)

Kolego dyziu215 dla TB żyłki robi sufix.
Daiwa infinity jest żyłką twardszą nadającą sie przede wszystkim do łowienia z większych odległości a także z wywózki ,najdalej jak zdarzyło mi się wędkować to około 150-200m
Natomiast żyłka TB jak sam zauważyłeś rozciąga sie jak guma do majtek na odc 60m potrfi rozciągnąć sie o 2-3 m jest to żyłka miękka nadająca sie do łowienia z rzutu.

A że wędkował będę z brzegu i na odległości takiej na ile będę miał pary w rękach to lepszym wyborem będzie TB? :D Ciekawi mnie jeszcze czy zda się przy feederze przy którym mam dość małe przelotki?

Jarosław  Bajek
Jarek11 (2011/01/20 17:19)

Która jest lepsza to niewiem to zależy od warunków do łowienia na bąbke używam miękkiej żyłki natomiast co karpiowania i przy swingerze używam sztywniejszej daiwy.

co do feedera to kup sufix feeder mono.

Łukasz Drz
dyziu215 (2011/01/20 23:23)

I tu zaczynają się dwie różne wersje. Udało mi się skompletować jedną mocniejszą wędkę karpiową, 3 części 2,75lbs i kołowrotek dość duży z wolnym biegiem, a drugą mam właśnie ten feederek z lżejszym kołowrotkiem. Nie ukrywam że będą używane przede wszystkim do zasiadek na karpia, z użyckiem swingerów a temperaturę podkręca giętki feeder przy którym hol karpia będzie nieziemską frajdą:) Stąd pytanie  która żyłka lepiej spisze się w obu wypadkach? Mój budżet jest już naprawdę lichy i nie mogę pozwolić sobie na większe wydatki stąd postanowiłem zakupić na spółkę z kolegą dużą szpule i zaopatrzyć wędki w dobrą żyłkę...

Zbigniew Blacha
karpiarz78 (2011/01/22 10:28)

a moze sprawdz sobie np żyłkę MKADO XXL CARP CRYSTAL 600m są różne średnice

Tomasz  Michalski
avi (2011/01/22 20:50)

I tu zaczynają się dwie różne wersje. Udało mi się skompletować jedną mocniejszą wędkę karpiową, 3 części 2,75lbs i kołowrotek dość duży z wolnym biegiem, a drugą mam właśnie ten feederek z lżejszym kołowrotkiem. Nie ukrywam że będą używane przede wszystkim do zasiadek na karpia, z użyckiem swingerów a temperaturę podkręca giętki feeder przy którym hol karpia będzie nieziemską frajdą:) Stąd pytanie  która żyłka lepiej spisze się w obu wypadkach? Mój budżet jest już naprawdę lichy i nie mogę pozwolić sobie na większe wydatki stąd postanowiłem zakupić na spółkę z kolegą dużą szpule i zaopatrzyć wędki w dobrą żyłkę...

dyziu ty tu piszesz a pod toba blacha:0

Piotr Kaftan
piotrcarp (2011/01/22 23:15)

kup tandema mono ja uzywam juz kilka sezonow ta zylke i jest niezawodna szpula 1000m kolo 50zl ale co sezon wymieniam na nowom uzywam 35 rozmiar nieplacze sie i nieskreca wytrzymalosc tez wystarczajaca nieoszukuja z wytrzymaloscia jak inne firmy a mialem infinity i bylem srednio zadowolony

Norbert Sokulski
fretek (2011/01/24 15:00)

Drodzy koledzy.
Podpowiedzcie mi jedną rzecz a mianowicie jak ma się wytrzymałość jednej żyłki do drugiej , czy np:
Daiwa Infinity duo carp 0,31 ma tylko wytrzymałość 7,30kg natomiast Konger Team carp camou 0,28 ma 10 kg i idąc dalej tym tropem TRABUCCO S FORCE SINKING 0.30 ma wytrzymałości 12kg, nie wspomnę o jaxon crocodile (o dość kiepskiej reputacji na forum) gdzie wytrzymałości są jeszcze większe.
Zdaję sobie sprawę, że oprócz wytrzymałości są ważne inne parametry jak np podatność na skręcania.
PS. nie jestem profesjonalnym karpiarzem ale mam zamiar zacząć tę przygodę. Co sądzicie o żyłkach kongera?

http://allegro.pl/zylka-konger-team-carp-camou-0-30-1000-promocja-i1413005345.html

Jacek  Kokot
spines21 (2011/01/24 15:44)

jeżeli chodzo opisy żyłek to z całą perwnością panuje tu całkowita dowolność.

przeważniwżyłki są przeszacowane przez producenta jeżeli codzi o wytrzymałość.i najczęściej są większej średnicy niż pisze na opakowaniu.

więc wydaje mi się ,że ważnym czynnikiem w decyzji zakupu mogą być opinie użytkowników.

akurat żyłek Kongera nie znam i nic o nich nie słyszałem,ale Crocodyla miałem i szczerze odradzam.wyrzuciłem po jednym łowieniu.to oczywiście moje zdanie,takie mam doświadczenia.

nie mam pjęcia kto robi żyłkę Kongerowi i co jest warta

Jarosław  Bajek
Jarek11 (2011/01/24 15:59)

dokładnie jak pisze spines panuje tu całkowita dowolność i "wolna amerykanka" wiele żyłek jest przegrubionych nawet o 0.05mm ,wielu producentów pisze całkowite brednie typu żyłka 0,28-12 kg co jest niemożiiwe za cenę kilkuastu zł za 300 m.
nikt tego nie sprawdza ,nikt nad tym nie panuje , dochodzi nawet do tego że piszą o "naszej wizji maxymalnej wagi ryby" a wędkarze dają sie na to nabierać jak dzieci.

ps ciekawe dlaczego użąd kontroli konsumenta tym sie nie zainteresuje?

Mateusz Iwaniuch
tochu9702 (2011/01/24 16:23)

daiwa infinity:)

Pozdrawiam

troche szybko się skręca ale tak poza tym chylić czoła



Jarosław  Bajek
Jarek11 (2011/01/24 17:09)

daiwa infinity:)

Pozdrawiam

troche szybko się skręca ale tak poza tym chylić czoła




Po jakim czasie sie skręca?bo ja mam ją sezon i jet wszystko oki.

użytkownik52132
użytkownik52132 (2011/01/26 19:03)

daiwa infinity,daiwa infinity,daiwa infinity......itd

Janusz  Kozłowski
JKarp (2011/01/27 07:41)

Cześć
Jarek już kiedyś też to mówiłem, że ta Daiwa się skręca. I wcale to nie jest wina kołowrotków. Mało tego trzeba bardzo uważać na węzły - mały błąd i rwiesz 0,35 jak kiepski sznurek.
Senzor Line JetFisha, żyłki Andzi, żyłki Trabucco - to moje typy.
Janusz JKarp

Dodaj wątek na forum