Jaka jest przewaga plecionki nad żyłką?

/ 8 odpowiedzi
Witam.Jestem początkującym spinningistą, łowię na poważnie tą metodą od września zeszłego roku. Kupiłem kołowrotek Spro Passion. Mam też plecionkę Konger Tigrex 0,12mm. Zastanawiam się, jaka jest przewaga plecionki nad żyłką. Przecież mogę kupić żyłkę 0.23mm i wyjdzie pod względem wytrzymałości na to samo, a i tak wiem, że ww. plecionka jest średnicą zbliżona do takiej żyłki 0.23 - 0.25mm. Moje pytanie brzmi, w czym plecionka ma przewagę nad żyłką?Pozdrawiam.
karateka994


Plecionka ma swoje wady i zalety. Dziękuję, dobranoc. (2013/05/04 21:01)

JKarp


"Plecionka ma swoje wady i zalety. Dziękuję, dobranoc."
Jakie ? Bla, bla bla... i tak w kółko. Ty i jeszcze jeden z Kolegów. Albo poleca albo też poleca...
Dobrej klasy plecionka jest okrągła, mocna, nie plącze się i nie jest rozciągliwa. Przy podanej średnicy np 0,16 mm jest dużo mocniejsza od każdej żyłki 0,16 mm a daje dużo lepszy kontakt z przynętą.Zaletą każdej dobrej plecionki jest to, że nie tracisz dużo przynęt ponieważ albo da się je wyrwać z zaczepu albo odstrzelić.Nie wiem czy ta o której mówisz jest taka - niestety ale wyznacznikiem klasy plecionek jest ich cena.JK
(2013/05/04 21:22)

mossak


Inaczej przenoszą drgania na kiju. Na sandacza zdecydowanie plecionka i dobry kij sandaczowy żylka jest rozśćiągliwa szczupak okoń nie ma znaczeńia. (2013/05/04 21:27)

grisza-78