Wędzarka do ryb

Witam wszystkich.Planuję zakup wędzarki do ryb jednak nie mam możliwości postawienia dużej stacjonarnej wędzarni i tu moje pytanie.Znalazłem taką turystyczną na allegro.Podaje link: http://allegro.pl/grill-wedzarka-turystyczna-najtaniej-i1436122840.html

Jeśli ktokolwiek miał styczność z taką wędzarką lub podobną na trociny,proszę o info czy to się wogóle do czegoś nadaje.Z góry dzięki i pozdrawiam...

Konrad Chaja
konrad_leo
(2011/02/10 08:49) 0

wygląda to ciekawie jednak ja osobiście poszukał bym czegoś węglowego. Zawsze będzie inny aromat niż z takiego. Ja wędzę w dużej wędzarce na wsi a ten wariant to bardziej pasi pod grill chociaż to nie ten smak będzie bo wyjdzie prawie jak z patelni pod przykrywką :( Co to za wędzenie w 7 minut. Wędzić rybkę to minimum 2h. POZDRO

Łukasz Pielach
kaktustzn
(2011/02/10 08:52) 0

Według mnie dobre wędzenie jest uzaleznione od odpowiedniego rodzaju drewna, piekny zapach, kolor, szczerze mowiac ja osobisice bym n a takie "sztuczne" wedzenie bym sie nie pisal ale to to tylko moje zdanie pozdrawiam

Konrad Chaja
konrad_leo
(2011/02/10 09:02) 0

kolego kaktustzn zgadzam się w pełni. Odpowiednie drewno, niska temperatura, czas i palce lizać. Karp wędzony w liściach chrzanu na drewnie ze śliwy nawet osoby nie lubiące ryb nauczy je jeść :) POLECAM

Mariusz Średnicki
Maniek7878
(2011/02/10 10:26) 0

No faktycznie to zadna wedzarka tylko piekarnik :( Wydaje mi sie ze to by byl zbedny wydatek. Pozdro

Jan Olejnik
Macloud25
(2011/02/10 10:38) 0

Jeśli macie coś lepszego na uwadze to proszę o info.Od razu zaznaczam że odpada tradycyjna wędzarka np.z beczki gdyż nie mam miejsca.Interesuje mnie coś zajmującego niedużo miejsca i żeby smak wędzonych ryb był chociaż zbliżony do tych wędzonych w tradycyjnych dużych wędzarkach.Pozdrawiam

Leszek Kusek
lechu80
(2011/02/10 11:16) 0

Ja mam swoją wędzarnie wykopaną w ziemi na niewielkim wzgórku. Palenisko jest na dole a komora na ryby jest 50cm wyżej. Połączone jest otworem o średnicy 15cm. Jeśli chodzi o przenośną wędzarnie to najlepiej zrobić samemu. 

Jan Olejnik
Macloud25
(2011/02/10 13:52) 0

Nie musi być koniecznie przenośna.Nawet może być stacjonarna aby nie zajmowała dużo miejsca jak te robione z beczek.

 

Adrian Bartosz
warun
(2011/02/10 23:33) 0

Witam.

Coś podobnego miałem przez chwilę w rękach w sklepie. Powiem tak, są lepsze sposoby utraty 129zł :) A tak poważnie, to za 100zł dostaniesz wystarczająco grubej blachy, zostaje 29zł na flaszkę dla znajomego ze spawarką i masz solidną wędzarkę "na ognisko" i z kolegą się napijesz.
Albo kup porządnego zamykanego grilla, też działa tylko im szczelniejszy tym lepszy. Na spód sypiesz trociny drewna owocowego, które preferujesz (n śliwka jak wcześniej jedne z kolegów wspomniał) układasz siatkę normalnie jak na grillu, na siatkę rybki i różne inne przysmaki, zamykasz pokrywką i kładziesz najlepiej na żar do ogniska. Po ok 2 godzinach masz uwędzone metodą "na gorąco". Czy to gorsze od wędzenia "na zimno"? Nie chcę tu wywoływać dskucji, bo "na zimno" to co innego niż "na gorąco". Poprostu inna metoda i inne efekty, a które lepsze... jak nie ma możliwości "na zimno" to lepsze niż na surowo :) A tak poważnie to wiele zależy od drewna i innych czynników.

Pozdrawiam
Warun

Janusz Groszek
Waldi Fish
(2011/02/11 22:57) 0

Okazuje się, że wędzenie to prawdziwa sztuka i nie każdy potrafi to robić prawidłowo.

użytkownik60775
użytkownik60775 (2011/02/12 10:53) 0

Witam wszystkich.Planuję zakup wędzarki do ryb jednak nie mam możliwości postawienia dużej stacjonarnej wędzarni i tu moje pytanie.Znalazłem taką turystyczną na allegro.Podaje link: http://allegro.pl/grill-wedzarka-turystyczna-najtaniej-i1436122840.html

Jeśli ktokolwiek miał styczność z taką wędzarką lub podobną na trociny,proszę o info czy to się wogóle do czegoś nadaje.Z góry dzięki i pozdrawiam...



witam cię kolego ,daj sobie spokój  z tą niby wędzarką z alegro,co to za wędzenie bez zapachu dymu,ja osadziłem metalową beczke cegłach podłączyłem 3 metrową starą rynne,ważne żeby rura do beczki prowadziła lekko pod góre wtedy będzie leprzy ciąg dymu,ja wędze drewnem głównie olchowym ,ale troć wędze śliwą>działaj

jakub naklicki
pstrag222
(2011/02/12 11:28) 0

Zgadza się po co kupować lipny towar jak mozma zrobic cos samemu

Janusz Groszek
Waldi Fish
(2011/02/12 14:29) 0

I za mniejsze pieniądze.

Norbert Socha
Maximo
(2011/02/13 04:08) 0

Czy to nie wyglada apetycznie ?

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

załóż konto zaloguj się

Jan Olejnik
Macloud25
(2011/02/14 08:10) 0

Kolego Maximo czy posiadasz taką wędzarkę???

 

Norbert Socha
Maximo
(2011/02/14 13:37) 0

Tak. Jednak zdjecie pochodzi od znajomego ktory bardzo sobie ja chwali. Wedzi na balkonie.

Moja jeszcze w stanie dziewiczym jakos nie bylo do tej pory okazji.

jakub naklicki
pstrag222
(2011/02/14 13:42) 0

zasadnicze pytanie czym pali w tej wedzarce?

Jan Olejnik
Macloud25
(2011/02/14 14:11) 0

Szkoda Maximo że jeszcze jej nie sprawdzałeś.Jestem bardzo ciekaw opinii z pierwszej ręki.Co do pytania kolegi  pstrag222 to wędzi się trocinami

jakub naklicki
pstrag222
(2011/02/14 14:19) 0

ito jest wada zero zapachu drzewa przechodzi na rybe. ja pozostane przy zdaniu ze lepiej jest takie cos postawic samemu mało roboty a i rybka bedzie smaczniejsza. nie mam nawet porownani smak z prawdziwej wedzarki a z takiej pseudo patelni

jakub naklicki
pstrag222
(2011/02/14 14:19) 0

ito jest wada zero zapachu drzewa przechodzi na rybe. ja pozostane przy zdaniu ze lepiej jest takie cos postawic samemu mało roboty a i rybka bedzie smaczniejsza. nie mam nawet porownani smak z prawdziwej wedzarki a z takiej pseudo patelni

Jan Olejnik
Macloud25
(2011/02/14 15:00) 0

ito jest wada zero zapachu drzewa przechodzi na rybe. ja pozostane przy zdaniu ze lepiej jest takie cos postawic samemu mało roboty a i rybka bedzie smaczniejsza. nie mam nawet porownani smak z prawdziwej wedzarki a z takiej pseudo patelni

Niekoniecznie.Trociny przecież też są z drzewa a palniki umieszczone pod wędzarką sprawiają że trociny się tlą a nie spalają co w moim rozumieniu musi wytwarzać sporą ilość dymu.Pytanie tylko czy rybka się wędzi czy piecze bo nie wiadomo jaka w tego typu wędzarkach jest temperatura i jaki jest stopień regulacji.

Grzegorz Kamela
kumak1970
(2011/02/14 15:34) 0

ja mam taką wędzarke i sobie chwale ryba sie wędzi godzine jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma oczywiście wędzenie z beczki jest o wiele lepsze ja tam nie narzekam

Grzegorz Kamela
kumak1970
(2011/02/14 15:37) 0

acha jeszcze coś jak smakuje mnie i moim znajomym to znaczy że dobra i ma zapach i kolor to zależy od tego jakie dasz trociny  na jedno wedzenie 7 stołowych łyżek trocin 

Jan Olejnik
Macloud25
(2011/02/14 15:51) 0

Kolego kumak1970 jak możesz to rozpisz się trochę więcej w temacie.Naprzykład z jakiego drzewa trociny,ile palnikowa wędzarka,czy rybka lepiej smakuje jak te sklepowe(wiem że do tych wędzonych w bekach nie ma startu)ogólnie jakieś rady mile widziane.Z góry dzięki......

jakub naklicki
pstrag222
(2011/02/14 15:58) 0

 tak tylko jeden minus kiedy wedzimy ryby z wujkiem w tej wedzarce one sie pieka. a w prawdziwej wedzarce palimy mokra olcha a to jest duza roznica i to bardzo

Krzysztof Broszczak