» » » Grupy » ★  Obserwuj★  Obserwujesz✕  Nie obserwuj

Tar這 karpi


Witam, Jakie jest wasze zdanie na temat tar豉 karpi??? Przekonuj pewn osob 瞠 nie bo takie informacje znajduj w internecie ale znajduj te pog這ski 瞠 tak nie jest. Czyta貫m wiele o tarle karpi i zg逝pia貫m. Mo瞠 kto poda jaki link albo co co b璠zie niezbitym dowodem rozwi您uj帷ym m鎩 sp鏎 z kumplem.

 


zg這 naruszenie
#2542
wys豉no: 2009/01/08 19:01
Je瞠li by ostro grza這 s這neczko,i gdzie by by bardzo p造tki akwenik to istnieje bardzo du瞠 prawdopodobie雟two 瞠 karp b璠zie si tar.


zg這 naruszenie
#2543
wys豉no: 2009/01/08 19:07
karp w naszych warunkach sie raczej nie wytrze bo za zimno ale u nas na stawie (srednia glebokosc ok.1.50)2razy sie wytarl ale to przez ok20lat tak ze to raczej przypadek


zg這 naruszenie
#2545
wys豉no: 2009/01/08 19:32
A u somsiada ktr鏎y ma w豉sny stawik 15 na 7 m i g喚boko軼i ok 3 m ju trzy razy karpie si wytar造 ,jest ich masa. Pozdrowienia.


zg這 naruszenie
#2578
wys豉no: 2009/01/09 15:22
Sam widzia貫m w zesz造m roku tar這 karpii i powiem 瞠 to jest mo磧iwe. Karpie tar造 si wtedy w stawie ale po pewnym czasie zesz這 troch wody. I wszystka ikra wysch豉 ;/. ζdnie to wygl康a jak si karp trze jak si wbija w ro郵inno嗆. W tym roku jak tylko co zauwa輳 to od razu wrzuc m這d brz霩k do wody na czas tar豉 瞠by tym razem wi瘯szo嗆 ikry zosta這 w wodzie. Po jakim czasie t brzoz wyci庵ne i b璠 karpiki. Wa積e jest 瞠by woda nie by陰 zbyt zimna. P.s Dodam 瞠 to by這 w lipcu dopiero


zg這 naruszenie
#2584
wys豉no: 2009/01/09 17:22
czerwiec lipiec to jedyny okres kiedy to sie zdarza ale to i takwyjatkowy przypadek musi byc naprawde bardzo dlugo cieplo i i tak nie jest pewne czy narybek przezyje


zg這 naruszenie

Reklama

#2586
wys豉no: 2009/01/09 17:44
kuzyn ma stawy hodowlane ok 50 ha co kilka lat wytr mu si karpie z tego co wiem to temperatura musi by ponad 25 stopni przez te kilka dni jak si tr u niego widzia貫m to tr si w stawie o g喚boko軼i ok 0,5m i traw w wysoko軼i ok 30 cm ale jak trafi rok pochmurny to nici ale na wolno軼i to si chyba nie wytr albo ikr drapie積iki zjedz


zg這 naruszenie
#2593
wys豉no: 2009/01/09 19:51

#2596
wys豉no: 2009/01/09 20:17
Witam z tego co ja wiem jednak si wycieraj ale tylko w sprzyjaj帷ych warunkach w Miedznie Mur na rozlewiskach jest to mo磧iwe a na stawach hodowlanych spuszcza si wod i sieje traw i przy g喚boko軼i kilkunastu centymetr闚 przy ciep貫j wio郾ie dochodzi do tar豉 takie stawy celowo s p造tkie .W g喚bszych zbiornikach raczej do tar豉 nie dochodzi a karp t ikr po jakim czasie spala .


zg這 naruszenie
#3539
wys豉no: 2009/01/24 22:44
niestety nie mog ci poda 瘸dnych dowod闚, ale u mnie w niewielkim stawie, gdzie latem woda znacz帷o si nagrzewa, karpie wycieraj si regularnie. je郵i tw鎩 kolega chce si naocznie przekona to zapraszam z pocz徠kiem czerwca. jest na co popatrze. pozdrowionka ddla ciebie i kolegi niedowiarka.


zg這 naruszenie

Reklama



#3613
wys豉no: 2009/01/25 14:55


Osobi軼ie by貫m 鈍iadkiem tar豉 karpiowego. w 2007 roku na zbiorniku 601 ok 70 ha. Zatoka o g喚boko軼i 1,0-5,0 m , z jednej strony ocieniona wysokimi drzewami , prz 2ch brzegach cz窷ciowo trzcina i inne wodne zielsko. Sztuki poka幡ych rozmiar闚 - woda wrza豉! ro郵inno嗆 szala豉 w op皻a鎍zym ta鎍u.
jak bym tego nie widzia, to bym o tym nie pisa. pozdrawiam uczciwych wedkarzy.


zg這 naruszenie
#3616
wys豉no: 2009/01/25 15:04
To przez efekt cieplarniany.
Lody topniej, poziom m鏎z si podnosi.
安iat przez to staje na g這wie:
Karpie tr si w Polsce a kobiety chodz w spodniach.


zg這 naruszenie
#3624
wys豉no: 2009/01/25 16:00
W spodniach,ale za to bez majtek...ha ha


zg這 naruszenie
#3625
wys豉no: 2009/01/25 16:08
I to w m瘰kich spodniach z rozporkami.
A 瞠 bez majtek to tylko to je usprawiedliwia.


zg這 naruszenie
#3674
wys豉no: 2009/01/25 21:36


jak dla mnie , to nad wod moga biega nawet bez niczego - nawet wskazane. Jak nic nie b璠zie bra這, to mo瞠 ja wezm :-)


zg這 naruszenie
#3983
wys豉no: 2009/01/29 22:13
Mam kolesia kt鏎y widzia tar這 karpi na odrze w Wa豉ch 郵.s to dosy du瞠 i p造tkie rozlewiska odry.Dla karpia wystarczy odpowiednia temperatura wody 瞠by si wytrze.


zg這 naruszenie
#3998
wys豉no: 2009/01/30 00:30
Dobra , przyznam sie mia貫m na studjach troszke ichtiologii(1 emestr) ale zawsze sie tym interesowa貫m. Wiec tak, karp trze sie w polsce przwie co roku tylko przezywalnosc narybku jest kiepsko, Jesli woda na wiosne odpowiednio szybko sie nie nagrzeje to tar這 wypadnie puzniej i rybki niezdaza osi庵nac odpowiedniej masy cia豉 i wielkosci potrzebnej do przezimowania. W p造tkich , zarosnietych zbiornikach lub zatokach, os這nietych od wiatru ale nas這necznionych tar這 jest wczesne i narybek przezywa do nastepnego roku. Jesli sie ktos z tym niezgadza to zwruccie uwage , 瞠 karpia choduje sie w Polsce od kilku stuleci (pocz徠ek chodowli przy klasztorach) a jakos wylegarni ikry wtedy niemieli: przygotowywali p造tkie zbiorniki tarliskowe oraz stawy do podchowu


zg這 naruszenie

 

#4007
wys豉no: 2009/01/30 11:46
Dzi瘯i wszystkim za odpowiedzi. Ja w moim sporze by貫m za tym 瞠 narybek karpia nie prze篡wa w innych wodach ni specjalnie do tego przygotowane stawy hodowlane.


zg這 naruszenie
#4023
wys豉no: 2009/01/30 15:57
Witam. Pozwol si do陰czyc do w徠ku bo osobi軼ie widzia貫m tar這 karpia. By這 to w Rzeczycach nieopodal Gliwic - jezioro Dzier積o Du瞠. Na pewno by這 to w maju 2008 roku. Jest to jezioro do軼 du瞠 ale w okolocy Taciszowa s takie zalewiska zw豉szcza po zimie gdy podnosi si woda, jest tam oko這 1 do 1,5 metra g喚boko軼i wody i wtedy w豉郾ie odbywa這 si tar這 - woda a si "gotowa豉". Niestety pojawi這 si paru kolesi, kt鏎zy zacz瘭i tam biegac z podbierakami i chcieli rybk wyj帷, ale jak zobaczyli wi瘯sz grupk w璠karzy co to zacz窸a i軼 w ich stron to pouciekali. Bardzo fajny widok takie tar這, widzia貫m osobi軼ie wi璚 mog spokojnie powiedziec, 瞠 to si zdarza. Nawiasem m闚i帷 - jest tam te taki fajny kamping - du瘸 przyczepa na ko豉ch (tzw. Ranczo) kt鏎 mo積a wypo篡czyc i biwakowac prawie nad sam wod, z pr康em, wersalkami, fajna rzecz. Pozdrawiam z Gliwic :)


zg這 naruszenie
#4137
wys豉no: 2009/01/31 12:08
witam osobi軼ie widzia貫m tar這 karpi na g這wkach poni瞠j Krakowa ,oko這 dw鏚ziejstu karpi szala這 na p造tkiej g這wce przy samym brzegu przy zwisaj帷ych do wody trawach, po za tym male鎥ie karpiki takie oko這 10cm zdarza這 mi si 這wi na ciep造m kanale w okolicach Nowej Huty wi璚 jestem przekonany 瞠 tar這 karpia w sprzyjaj帷ych warunkach na wi郵e si odbywa


zg這 naruszenie
#4140
wys豉no: 2009/01/31 12:26
Co do tar豉 to ok, nie zaprzecza貫m nigdy 瞠 si nie odbywa, chodzi這 mi tylko o to czy narybek ma szans si odchowa w dzikich zbiornikach, zapor闚kach, 篤irowniach...


zg這 naruszenie
#4162
wys豉no: 2009/01/31 16:22


to ja odpowiem tak - wiemy juz 瞠 karp w polsce sie trze - a narybek przezywa - tylko nie zawsze i nie wszedzie. Bywaja takie zbiorniki gdzie sa optymalne warunki ku temu i tam narybek ma szanse. Nie jest tego wiele, ale jednak. Sa tacy co zaprzecz, powiedza 瞠 to niemozliwe - a ja wam powiadam 瞠 to ma miejsce. Polecam np. zbiornik elektrowni Rybnik - woda ciep豉 jak zupa. Ale nie tylko tam jest to mozliwe. Powtarzam , 瞠 musza byc tylko spe軟ione pewne warunki.


zg這 naruszenie
#4168
wys豉no: 2009/01/31 16:54
jak by karp sie u nas czasem nie wycieral naturalnie to moze ktos wyjasni skad bierze sie np . na dzikich stawach-nigdy nie zarybianych


zg這 naruszenie
#4212
wys豉no: 2009/01/31 19:33
bo ktos wpusci kiedys kilka i sie rozmnozy造, a wdzikich stawach z reu造 jest mn鏀two zatocze lub innych zarosnietych i plytkich miejsc w kt鏎ych co kila lat narybek przezimuje a potem mamy karpie w zbiorniku


zg這 naruszenie
#4216
wys豉no: 2009/01/31 19:48
no i mamy kolejny dowod na to ze karp sie spokojnie moze rozmnozyc w naszej wodzie-martwi mnie natomiast fakt ze od kilku lat nie widze charakterystycznych wsteg po tarle okoni


zg這 naruszenie
#4275
wys豉no: 2009/01/31 22:36


u nas sa bardzo plytkie stawy i woda szybko sie nagrzewa moze i sie wycieraja ale narybek ginie i nic z tego nie pozostaje wiem ze jesli samice po wytarciu nie zostana odstwione to potrafia wszystko pozrec


zg這 naruszenie

 

12&helip; ostatnia

strona g堯wna forum


Google