» » » Grupy » ★  Obserwuj★  Obserwujesz✕  Nie obserwuj

Pierwsza wyprawa na dorsza - jaki sprzęt zabrać ?


Mam pytanko co do sprzętu który mam zabrać na pierwszą wyprawę na dorsza na morze .
A jest to : kij Dragon silver edition plik 2.50 m    c.w.100-250 g .
Kołowrotek to :Cormoran BIG BEN 4500-7Pi z nawiniętą plecionką Mikado 23 do 17 kg .
Pilkery to są od 140 do 170 gram .
Sztormiak jedno częściowy ,kalosze ,ciepła czapka ,rękawiczki neoprenowe .
Jak myślicie co do sprzętu który mam zamiar zabrać ,liczę na wsze podpowiedzi co do wyprawy na kuter na morze .
pozdrawiam  marski

 


zgłoś naruszenie
#55593
wysłano: 2009/12/09 18:23

Sprzęt wytrzyma na pewno a co do doboru pilkerów to muszę wiedzieć do jakiej miejscowości się wybierasz. Ma to duże znaczenie co do wyboru gramatury. Z wyposażenia które powinno się znaleźć zabierz  kombinerki do wyjmowania kotwic i gumy od ekspandera do umocowania gratów.Pozdro 




zgłoś naruszenie
#55610
wysłano: 2009/12/09 19:16
Wybieram się do Gdyni .
Kuter ponoć wypływa 20 ,30 km jest to rejs 8 ,10 godzin i tyle wiem



zgłoś naruszenie
#55622
wysłano: 2009/12/09 19:38
Gdynia czyli najprawdopodobniej będziesz łowił głęboko nawet 80 metrów. Do ekwipunku który posiadasz dorzuć pilkery 250 gr a nawet 300 gr. I koniecznie dowiedz się czy jednostka pływa na wraki, jeśli pływa weź ich więcej.  


zgłoś naruszenie
#55642
wysłano: 2009/12/09 20:12
Dzięki za rade .
A wędka da rade z tymi 300 g  jak ma wyrzut do 250 .
Zadzwonię  jeszcze do nich i zapytam jaka głębokość łowisk i czy będziemy na wrakach .
A co do wraków pewnie się sporo rwie ,plecionka zapasowa by się przydała :)



zgłoś naruszenie
#55650
wysłano: 2009/12/09 20:29


Jeśłi wybierasz się na wraki, to zadzwoń do nich i spytaj czy będą mieli szproty. Wtedy na wrakach będziesz łowił na pusty pilker (bez kotwicy) i na 2 bocznych trokach zakładasz szproty. Kupne przywieszki mają czasem 3 haki - w naszych wodach możesz łowić na 2, wiec powinieneś jeden zdjąć. Jeśli pilker uzbrojony to jedna przywieszka. Żeby mieć mało strat na wrakach to kup z najbliższego złomu  kawał pręta stalowego. Szlifierką kątową z tarczą do cięcia tniesz raz po mocnym skosie a raz pod kątem prostym, tak by każdy kawałek miał i skos i proste ucięcie. Potem wiercisz skos na wylot przy krawędzi, zakładasz duże kółko łącznikowe i masz tani ciężarek. Pierwszy kawałek zważ na wadze elektronicznej byś wiedział jaką ma gramaturę i czy ciąć dłuższe czy krótsze. Nie rób ciężarków lżejszych niż 200 gr. Najlepiej 200, 300, 400, 500. Oczywiście znajdą się znawcy którzy powiedzą że taka gramatura to na Norwegię ale docenisz to jak będzie silny prąd lub wiatr. Podsumowując na wraki zestaw pręt plus 2 haki na trokach. Taki zestaw jest najmniej czepliwy. Wpuszczasz we wrak i od czasu do czasu nim ruszasz, nie machaj nim jak pilkerem bo stracisz zestaw jak pilkera. Dorsz jak będzie obok to uderzy. Na wraki masz ciut za delikatną wędkę, więc po braniu, zacięcie i od razu w górę - jak wejdzie w blachy to po zestawie i często po rybie bo zdechnie we wraku jak o coś zaczepi zestawem ale tak też jest z pilkerami. Jeśłi zestaw będziesz wiązał sam to na żyłce 0,8 . Do tego dobrze mieć coś na czym można owinąć plecionkę przy rwaniu zestawu, np kawał trzonka od młotka czy łopaty. Zestaw ze szprotami sprawdza się też na innych łowiskach, szczególnie gdy jest zbyt mocny dryf na machanie pilkerem i duża głębokość. Szproty mogą być też mrożone - dorszom to nie przeszkadza. Jakbyś szukał też innej jednostki to daj znać na priv, to podam dane.



zgłoś naruszenie

Reklama

#55653
wysłano: 2009/12/09 20:35
Nawiąż sobie przypony z żyłki 0,50-0.55. długości ok 70 cm. Po pierwsze uchroni drogą plecionkę przed rwaniem. Po drugie do przyponu dowiązuje się przywieszkę. Po trzecie żyłka uchroni końcówkę plecionki przed przetarciami. Jeśli chcesz również zaoszczędzić na pilkerach możesz zastosować rozhartowane kółka łącznikowe łączące pilkera z kotwicą. Jednak tego rozwiązania nie polecam bo duże dorsze rozegną kółko. 


zgłoś naruszenie
#62835
wysłano: 2010/01/08 00:03

Mam pytanko co do sprzętu który mam zabrać na pierwszą wyprawę na dorsza na morze .
A jest to : kij Dragon silver edition plik 2.50 m    c.w.100-250 g .
Kołowrotek to :Cormoran BIG BEN 4500-7Pi z nawiniętą plecionką Mikado 23 do 17 kg .
Pilkery to są od 140 do 170 gram .
Sztormiak jedno częściowy ,kalosze ,ciepła czapka ,rękawiczki neoprenowe .
Jak myślicie co do sprzętu który mam zamiar zabrać ,liczę na wsze podpowiedzi co do wyprawy na kuter na morze .
pozdrawiam  marski


W zasadzie wymieniles wszystko co potzrebne . Nie wiem czy uznales za bezcelowe wspominanie o przywieszkach i dodatkowym asortymencie takim jak kólka łacznikowe karabinczyki czy czy poprostu zapomniales. Ale napewno nie pomyslales o czym do odhaczania ryb mam na mysli szczypce ja uzywam takich chirurgicznych. Dobrze ze zwrociles uwage na cieple ubranie wodoodporne. Jesli wybierasz sie w okolice Wladka i masz zamiar łowic na duzych glebokosciach 60 m i wiecej pilker 170 bedzie za lekki przy szybszym dryfie nie polowisz a wrecz nawet mozesz stracic tych dosc kosztownych cacuszek. Mysle ze 250g bylby dobry. W Darlowie uzywalem takich 170g gdzie woda ma ok 23 m do 40m sprawdzaly sie dobrze. Łowienie banalnie proste jesli kiedykolwiek wedkowales na blaszki  z lodu to nie bedziesz mial problemu a jesli nie to po godzinie lykniesz o co chodzi 

To chyba tyle ile moge dodac od siebie




zgłoś naruszenie
#77528
wysłano: 2010/02/22 21:33
I jeśli boisz się choroby morskiej, weź aviomarin - dorszy się nie nęci:)


zgłoś naruszenie
#79466
wysłano: 2010/03/02 10:31
Obyło sie bez aviomarinu za wszystkie rady wielkie dzięki



zgłoś naruszenie

Reklama



#90841
wysłano: 2010/04/15 09:08

zgłoś naruszenie

 

strona główna forum


Google