Łowienie szczupaka w okresie ochronnym

/ 94 odpowiedzi
mateuszwos


Witam,wiem ze szczupak ma okres ochronny do 30 kwietnia, ale przypuscimy ze chciał bym wyprać się na spining i "popróbować łowić szczupaki"(poniewaz jestem początkujący) oczywiscie nie będę zabierał ich z łowiska. czy mozna tak robić czy grozi za to jakaś kara?



Takie zachowanie jest niedopuszczalne i na tyle nie etyczne, że nie powinno być takich pytań. Lepiej jednak, że pytasz niż jak miałbyś pójść łowić bez pytania. Okres tarłowy to czas kiedy powinniśmy dać rybom absolutny spokój. Powiem więcej. Ja odpuszczam łowienie ryb gatunków nie chronionych jeśli istnieje ryzyko, że przeszkadzam w tym czasie rybom odbywającym tarło. (2014/03/12 12:06)

Haryyy5


W okresie ochronnym nie można łowić a jeśli złowisz masz obowiązek wypuścić w jak najlepszej kondycji, także nie wytłumaczysz się że trzymasz w siatce i czekasz na aparat :P. No ludzie, przecież to są podstawy nie załamujcie mnie. Oczywiście jeśli będziesz łapał na 3 cm obrotówkę a w planach masz złowienie szczupaka to nikt nic Ci nie może zrobić (pomijam kwestie etyki wędkarskiej, mówimy tylko o przepisach) ale jak będziesz rzucał np 15cm woblerem, to nikt Ci nie uwierzy że łowisz okonki. Jest to śliski temat bo teoretycznie można kombinować jak tu oszukać kontrolującego ale tu absolutnie nie podpowiadam. Okres ochronny to okres ochronny i tego się trzymajmy. (2014/03/12 14:00)

Romuald55


Przeczytaj Kolego przepis,który zacytowałeś.Ze zrozumieniem.
On dotyczy miejsc OZNAKOWANYCH i WSZYSTKICH ryb w obrębie oznakowanym. (2014/03/12 16:06)

pawelz


Bez komentarza !!!. (2014/03/12 16:23)

Haryyy5


Zgodzę się z kolegą wyżej - BEZ KOMENTARZA.