Kiedy się zaczyna łowić z gruntu ?

/ 27 odpowiedzi
Witam
Jestem początkującym wędkarzem ale nie młodym :) i ostatnio szykując wędki do sezonu ,kolega mówi że z wiosny nie łapie sie z gruntu,np.na koszyczek zanętowy, tylko na spławików kach, bo ryba po zimie blisko brzegu się trzyma .
Czy to prawda?
nigdy nie słyszałem o takiej zasadzie.
Tak sie zastanawiam, skoro siedzi przy brzegu to może z gruntu przy brzegu można łowić?

podpowiedzcie coś ,bo sam nie wiem.
bobus86


czesc.po czesci ma racje,ze ryba jest blizej brzegu.dlaczego?plytsze miejsca najszybciej sie nagrzewaja z tad tez ryby sa blizej brzegu na plytszych wodach i splawikowka napewno bedzie dobra metada ale grontowki rowniez :) (2012/02/27 13:35)

kris4444


czyli można z gruntu łapać, ale lepiej bliżej brzegu?

mam jeszcze jedno pytanie , mam wędkę tzw.feder z drgającą szczytówką, można ją używać na spławik ? jak dobierać szczytówkę, bo są 3 w zestawie L , MH a tej trzeciej nie pamiętam, o co tu chodzi z tymi oznaczeniami? ta wędka jest do 100gr wyrzutu, na co ją można użyć? (2012/02/27 14:40)

Chrzanek


Pewnie ze możesz używać jak nie masz innej wedki, załóż najsztywniejsza szczytówkę i heja nad wodę. (2012/02/27 15:06)

MaN90


Zaczynamy łowić jak tylko znika lód, ja czekam do 1 marca i ruszam na miętusa na noc :) (2012/02/27 15:15)

kris4444


wlasnie która to jest najsztywniejsza, L ,MH,czy trzeciej nie pamiętam :)
ja też chce ruszyć jak najszybciej, w sobotę byłem  nad wodą lód jeszcze 20 cm ma

widziałem gości, sypali coś na lód ,żeby szybciej popuścił :) mi to wyglądało na wapno, albo sól ,chociaż sól nie bardzo, bo zasolą wodę i ryba chyba z tego miejsca pójdzie,tak mi sie wydaje (2012/02/27 15:51)

MaN90


pewnie chodzi o light, medium, heavy, do łowienia z gruntu, ja osobiście nie używam feedera do łowienia na spławik bo często ryby spadają mi z haczyka (2012/02/27 16:02)

Gary85