Karta wędkarska łowienie z osobą bez karty.

witam. chciałbym sie dowiedzieć jak to jest z karta wędkarska. chodzi mi o to ze jeśli ja mam karte (mam 14 lat , skonczone juz ) i chcialbym zabrac ze soba na ryby szwagra , który nie ma karty, to czy jest jakis tego zakaz ze on nie moze łowic ? Łowilibyśmy na dwie wedki. On jedna i ja jedna. Chodzi mi o to czy w razie kontroli wszystko bedzie wporzadku ? 
pozdrawiam i prosze wytłumaczcie mi to . ; )
Mateusz Niewazne
Elwuo (2011/08/18 14:44)

Witam kolego, juz Ci wyjaśniam sam możesz łowić na dwie wędki spławikowe, gruntowe, lub jeden spinning jeżeli bierzesz szwagra łowicie na dwie wędki w razie kontroli mówisz ze Ty łapiesz na dwie a on Ci towarzyszy, ale nie mozesz mu użyczyć swojej wędki.

Jerzy Suchodolski
jurek (2011/08/18 14:59)



Elwuo Witam kolego, juz Ci wyjaśniam sam możesz łowić na dwie wędki spławikowe, gruntowe, lub jeden spinning jeżeli bierzesz szwagra łowicie na dwie wędki w razie kontroli mówisz ze Ty łapiesz na dwie a on Ci towarzyszy, ale nie mozesz mu użyczyć swojej wędki.




Ale mu podpowiedziałeś , tak żeby szwagier dostał mandat  ------------- Absolutnie nie może łowić bez wymaganej karty wędkarskiej , zezwolenia , opłat w legitymacji ewidencyjnej

konto usunięte
konto usunięte
(2011/08/18 15:19)

Szwagier, czyli mąż siostry ... hmmm, czyli gość jest pełnoletni już.
 Generalnie odpowiedź na to z pozoru łatwe pytanie, uzależniona jest głównie od miejsca (wody), w którym chciałbyś z tym swoim szwagrem połowić. Jesli chcecie sobie połowić w polskich wodach przybrzeżnych, to wogóle nie musicie tam posiadać kart wędkarskich, wystarczy że wykupicie okresowe zezwolenie na amatorski połów ryb w dowolnym Urzędzie Morskim lub jakimkolwiek oddziale Inspekcji Rybołówstwa Morskiego. Jeżeli chcielibyście połowić w naszych wodach śródlądowych to nie macie zbyt wielkiego wyboru, szwagier bez karty połowi jedynie na wodach prywatnych (też nie wszystkich), niektórych łowiskach komercyjnych.
 Aby łowić w wodach należących do osoby fizycznej uprawnionej do rybactwa wystarczy pozwolenie właściciela na połów ryb, nie trzeba posiadać karty wędkarskiej.


PS. Kto wie co to jest legitymacja ewidencyjna? to coś z PZPR?

konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
(2011/08/18 16:36)

Witam kolego, juz Ci wyjaśniam sam możesz łowić na dwie wędki spławikowe, gruntowe, lub jeden spinning jeżeli bierzesz szwagra łowicie na dwie wędki w razie kontroli mówisz ze Ty łapiesz na dwie a on Ci towarzyszy, ale nie mozesz mu użyczyć swojej wędki.







Toś mu teraz ale pomógł...........:)))))))))))))))))))))))

Czesio  CE
CZzesio (2011/08/18 17:03)

witam. chciałbym sie dowiedzieć jak to jest z karta wędkarska. chodzi mi o to ze jeśli ja mam karte (mam 14 lat , skonczone juz ) i chcialbym zabrac ze soba na ryby szwagra , który nie ma karty, to czy jest jakis tego zakaz ze on nie moze łowic ? Łowilibyśmy na dwie wedki. On jedna i ja jedna. Chodzi mi o to czy w razie kontroli wszystko bedzie wporzadku ? 
pozdrawiam i prosze wytłumaczcie mi to . ; )








Cześć :) Na wodach PZW NIKOMU nie możesz udostępnić swojej wędki ,jedynie swoim dzieciom ale podejrzewam ,że takowych jeszcze nie posiadasz .........no chyba ,że ów szwagier to brat Twojej żony (???).Pozdrawiam .Czesio ;)


marcin c

Dodaj wpis