Jesienne szczupaki - przynęty

/ 10 odpowiedzi
Witam,jestem początkującym wędkarzem i chcialbym dowiedziec sie czy są jakies skuteczne przynety na jesienne szczupaki
dany21


Zależy na co łowisz te szczupaki spinning czy żywiec. (2009/11/04 09:32)

u?ytkownik22572


Z woblerów polecam slidery firmy salmo. Ale trzeba nauczyć się je prowadzić. Dobre też są jake, fatso i warrior. Tylko że potrzeba do nich krótkiego wędziska o dużym ciężarze wyrzutu i plecionkę. (2009/11/04 10:51)

u?ytkownik12960


Nie zgodzę się z Jackiem. Slidery to przynęty powierzchniowe. A jesienią ryby schodzą w koryto rzek a za nimi szczupaki. Moim zdaniem najlepsze będą duże gumy i nurkujące woblery prowadzone agresywnie. (2009/11/04 11:15)

Boberto


widze ze nikt juz chyba nie stosuje wachadlowek .. a mi sie ostatnio czepialy na nie ... moze malo atrkcyjne wizualnie ... itp itd ..mimo wszystko skuteczne. (2009/11/04 11:21)

u?ytkownik12960


Moim zdaniem wahadłówka jest skuteczna w mało przezroczystej wodzie i przy wolnym prowadzeniu.Kiedyś mówiło się o "przebłyszczeniu " wód. Kto wie, może wrócą do łask ? (2009/11/04 11:25)

kostekmar


Slider tonący niej przynętą powierzchniową kol. Mirkli. Na jeziorach sielawowych proponuje obrzucać również płytsze partie wód, gdyż sielawa ma w tym okresie tarło (listopad) i drapieżniki podążają jej śladem. (2009/11/04 11:53)

łysy wąż


Ja też kilka razy miałem dobre efekty na płytkiej wodzie w listopadzie.
U mnie zasada jest prosta - jeżeli woda stojąca, to głównie wirówki nr 3 - prowadzone jak najwolniej. Jeżeli to rzeka lub jezioro i obławiam jego głębsze stoki ( powyżej 3 metrów głębokości ), wtedy stosuję gumy ( a czasem woblery ). Wielkość około 9 cm. I również prowadzę w bardzo wolnym opadzie.
Wnioskując z wpisów, pewnie większość przynęt będzie skuteczna. O ile oczywiście trafimy na głodnego zębacza. (2009/11/04 15:50)

dany21