Jakie ryby do stawu ?

/ 41 odpowiedzi
Witam wszystkich użytkowników. Mam problem mianowicie jakie ryby wrzucić do stawu takiego 20 x15 m . Mam zamiar wmontować filtry napowietrzające aby rybki nie złapała przyducha ani śnięcie. Czy do tak filtrowanego stawu można wrzucić pstrągi potokowe? Czy opłaca się wrzucić jednego szczupaka w celu aby nie było za duzo drobnicy i aby nie karłowaciały rybki? Jakie jeszcze mogę rybki wpuścić. Dodam że ryby codziennie dostają dużo jedzenia i z tym nie ma problemu. Proszę o pomoc i cierpliwość, ponieważ jest to mój 1 post ;) Pozdrawiam
rafal05


Codzinnie dostają dużo jedzienia, tak ? Ale dostają go tyle, że zjadają po chwili czy  zalega on na dnie ? Nie znam się, ale pstrągi według mnie potrzbuja czystej płynącen wody. Ja do stawiku wpuściłbym na pewno lina, naszego karasia, płoć, jak drobnicy będzie sporo to jakiegoś szczupaka. Dążyłbym do stworzenia im środowiska, jak najbardziej naturalnego. (2012/06/21 21:50)

bonek18


Jeszcze napisz kolego jaka głębokość tego stawku. Pstrągi potokowe potrzebują dużo tlenu i w stawie raczej długo nie pożyją, Także ta rybka odpada. Podstawową rybką jest na pewno karaś srebrzysty jak i złocisty. Są bardzo wytrzymałe. Do tego Linek, płoć,wzdręga, szczupak, karp.
Te rybki z powodzeniem powinny się utrzymywać przez cały rok. Jeszcze w zależności od głębokości, ponieważ zimą woda zamarznie i ilość tlenu spadnie. Na taki zbiornik to pompa musi być duża aby natlenić taki stawek. Z dokarmianiem też nie można przesadzać. Białą rybę możesz dokarmiać kukurydzą,jakimś ziarnem czy co tam posiadasz. Najlepiej sypać w jedno miejsce i sprawdzać czy jest zjedzone.(uwiąż puszke do patyka i przejedz po dnie jeżeli wyłowisz ziarno to lepiej nie sypać. (2012/06/21 23:03)

sapeta