Co grozi za brak karty wędkarskiej na łowisku?

No właśnie co grozi za brak karty wędkarskiej ? Kolege złapała staż rybacka łowił na moja wędke przez chwile . Swoja mial odlożoną i dostał mandat 200zl Bo widzieli jak rzucał i jesli nie przyjmie mandatu Sąd Grodzki . Przyjął mandat i co teraz jeśli zaplaci za karte anuluja mu mandat czy zaplacic musi mandat i za karte wędkarską ?
Dariusz Zgrabczyński
SuperDario
(2009/05/26 09:20) 0

No trochę nie bardzo rozumiem twój opis. Powiem tak. Jeśli nie był członkiem PZW mandat musi zapłacić a z tego co rozumiem to nie. Jeśli by był członkiem a kartę by zapomniał to nie spotkałem się by karali mandatami tylko spisują wysyłają zawiadomienie do Rzecznika Dyscyplinarnego jego koła potem prowadzi sprawę przekazuje ją do Sądu Koleżeńskiego w kole a ten dopiero karzę ale nie finansowo. Wiem bo prowadzę takie sprawy. Pozdro.

Krzysztof D.....
chris061
(2009/05/26 09:22) 0

Chodzi o to że nie oplacił karty wedkarskiej w wczesniej należał do PZW I łowił i zlapali go . czy jak oplaci karte mandatu nie bedzie musiał ?

użytkownik9529
użytkownik9529 (2009/05/26 11:20) 0

Jeżeli dostał mandat karny od PSR to albo musi zapłacić albo odwołac sie i wtedy Sądy Grockie ,innej możliwości nie ma!!!

użytkownik3378
użytkownik3378 (2009/05/26 13:31) 0

niestety mandat jest mandat i opłata karty go nie anuluje.200 pln ,dobra nauczka na przyszłość.

użytkownik9239
użytkownik9239 (2009/05/26 14:19) 0

Według mnie każdy wie o konsekwencjach łowienia bez ważnej karty wędkarskiej ,to jak jazda samochodem bez OC .To by było dobre jak byśmy płacili za kartę dopiero jak nasz złapią można by było opłacać co kilka lat w zależności kto ma jakie szczęście.Nawiasem mówiąc ciekawy pomysł.

Leszek Kaminski
lesio148
(2009/05/26 19:40) 0

Ale chyba wiedział który mu pozwolił łapac na swoją wędkę jakie są konsekeęcję i powinien swojego kolegę uswiadomic niestety trzeba płacic za błedy na drugi raz trzeba choc trochę liznąc regulaminu PZW i dopiero wybierac się na ryby pozdrawiam

Mariusz Gromadzki
wedkarz90
(2009/05/26 19:42) 0

hej co grozi sprawa w sadzie zalezy na kogo trawiszalbo wysoka grzywna

użytkownik10466
użytkownik10466 (2009/05/26 20:31) 0

zostanie rozstrzelany a pozniej wbity na pal,a tak powaznie to niech sie nie przejmuje to zwykly mandat

Rafał Kałużny
rafal.baca
(2009/05/26 20:36) 0

Bez prawa jazdy też jeździ? he he he Karać i to dotkliwie!!! Nauczka musi być!

Włodzimierz Przybylski
cuvee
(2009/05/26 22:53) 0

Jestem członkiem SSR i niestety ciągle słyszę podobne tłumaczenia. Dla mnie jest zupełnie czymś innym, jeśli niedzielny - nazwijmy tak: "leszyk" łapie się za kija i idzie nad wodę - i tak niewiele zdziała. Czasem upomnienie jest lepszą nauczką niż kara - następnym razem, albo nazajutrz zamelduje sie w kole by kupić kartę.
Normalny wędkarz, który wydał na zanęty, umówił się z kolegą, znalazł wytłumaczenie w domu itp. i odszczędza 136 zł (tyle kosztuje karta w naszym kole) wart jest porządnej kary - 200 zł jest w sam raz!

Krzysztof D.....
chris061
(2009/05/27 07:26) 0

Ale kiedyś pamiętam stosowali takie coś że jak zapłaci za kartę mandatu nie będzie Było na to 14 dni .

paweł zgliński
siara-s2
(2009/05/27 21:47) 0

musi zaplacic i za mandat i za karte jezeli chce wykupic. nie ma takiej mozliwosci ,zeby anulowali mu ten mandat jak wykupi karte. krotko mowiac mialby juz 2 karty. pozdro

Jacek  Markiewicz
jacekm67
(2009/05/28 01:23) 0

"łowił na moja wędke przez chwile . Swoja mial odlożoną" szedł nad wode z zamiarem wędkowania, zabrał swoje wędki, mógł przypuszczać co go moze spotkać.myśle że w takiej sytuacji mandat to słuszna sprawa inaczej nikt nie opłacałby składek i wód, inna sprawa to taka że mógł nie przyjąć mandatu, sprawa poszłaby do sądu grodzkiego a on następnego dnia opłaciłby co trzeba i w takiej sytuacji tłumaczenie ze chciał opłacić ale niezdążył może dałoby jakieś efekty

Krzysztof D.....
chris061
(2009/05/28 07:18) 0

Dzięki za pomoc zobaczymy jak to sie zakończy

Jacek Witemberg
wiciu68
(2009/05/29 18:22) 0

znaLem jednego kolesia ktory nigdy nie pracowal wiec nie mial nigdy pieniedzy

ryszard gajda
mikser
(2009/05/29 21:01) 0

mnie raz zlapali bez oplaconej skladki (Panstwowa straz rybacka ) proponuje mi yaki jeden 200 zl. mowie ze chyba oszalal on na to to 100 ja tez nie , pisz do sadu grodzkiego mandatu nie przyjmuje !!!!! SAD po 2 tyg. orzeka 50 zl. Drobna roznica 200 a 50

użytkownik6885
użytkownik6885 (2009/05/29 21:19) 0

To http://prisonphotography.files.wordpress.com/2008/12/road_to_guantanamo.jpg na początek !

użytkownik14499
użytkownik14499 (2009/05/31 09:04) 0

Masz racje,możesz sie targować ale nie wierze Ci,że zeszli do 50 zeta bo mają taryfikator. Pozatym sąd grodzki rzadko kiedy wymierza mniejszą karę od tej w taryfikatorze ,a dochodzą jeszcze koszty sądowe i niekiedy z mandatu 200 może sie zrobić 500.
Kolego Chris,wydaje mi sie,że skoro złapał za Twoją wędkę to widział strażników i myślał,że jak bedzie łowił na Twoim sprzecie to "jakoś sie wymiga".Za mało dostał.Dlaczego ja opłacam a on nie mógł?Te mandaty są zdecydowanie za małe.

Pozdrawiam.

Mariusz Szturm
malumalu
(2009/05/31 09:47) 0

Za brak opłaconej karty wędkarskiej grozi mandat w wysokości od 50 do 200 zł. Nie ma czegoś takiego, że jak opłaci kartę w ciągu 14 dni to mu się wszystko anuluje. Jeżeli będziecie mieli podobną sytuację i to WY dostaniecie mandat to nie opłaca się SĄD GROCKI bo same opłaty manipulacyjne i koszty sądowe to u nas na dolnym śląsku od 47 zł do 70 zł

Jerzy Suchodolski
jurek
(2009/05/31 15:01) 0

Witam wszystkich , przede wszystkim wędkarz nieco przegiął sprawę , PSR zawsze za brak karty wędkarskiej ( co jest jednoznaczne z brakiem aktualnych opłat na wędkowanie ) daje mandat nie mniejszy niż 200 zł , strażnicy mogli również zarekwirować ową wędkę i byłaby w depozycie Sądu Grodzkiego ( gdzie zazwyczaj jest przepadek sprzętu wędkarskiego , a to dlatego że popełniono nie wykroczenie --- , lecz przestępstwo z artykułu 27a .---, to jest kradzież mienia Skarbu Państwa .......... jeżeli wędkarz tylko zapomniał zabrać z sobą karty , to może w Sądzie walczyć o zwrot sprzętu wędkarskiego ..........Jest jeszcze jedna sprawa .....PSR może przesłać mimo danego mandatu , czy wniosku do Sądu Grodzkiego...........może przesłać wniosek do Koła macierzystego wędkarza o ukaranie przed Sądem Koleżeńskim przy Kole ...........TAK , ŻE LEPIEJ MIEĆ OPŁACONĄ KARTĘ WĘDKARSKĄ I JĄ NOSIĆ ............Pozdrawiam społeczny strażnik Jurek.................Możecie na mojej stronie zapoznać się z takimi przypadkami ...www.jurek.wedkuje.pl

Krzysztof D.....
chris061
(2009/06/01 09:14) 0

No więc tak Dostał wezwanie na Policję zgłosił sie w związku z tym mandatem I Nie pracujący jest wiec przyznali mu 50 zł żeby zapłacił i będzie ok

użytkownik9239
użytkownik9239 (2009/06/01 23:24) 0

Jeśli są takie kary w wysokości 50zł to się nie ma co dziwić że ludzie zapominają opłacać kartę.Kontrole trafiają się dosyć rzadko więc jak ktoś będzie miał szczęście to przelawiruje cały sezon bez żadnego mandatu i opłaconej karty,ale cóż takie mamy prawo.

Jerzy Suchodolski
jurek
(2009/06/02 09:14) 0

Radzę jednak nie korzystać z takiego prawa , bo okazać się może , że wędkarz straci sprzęt wędkarski , wyleci ze struktur PZW , i jeszcze będzie miał do zapłacenia grzywnę w Sądzie Rejonowym ---, bo jak taki Sędzia się uprze , to może wędkarz być nawet skazany wyrokiem w zawieszeniu ( sam osobiście znam 2 takie przypadki ) , i wpisany do rejestru osób skazanych , a resztę chyba wiecie ........negatywne wnioski w bankach , pracy itp.

Jarosław Misiek
jarcyk18
(2009/06/02 16:18) 0

a ja mam pomysl.nie plaćmy wogole za karte to nam wkoncu zarybia łowiska.zamiast po 160zl rocznie nie dostana nic i wkoncu to moze zadziala.rozumiem goscia co nie placi bo przyjezdza 2 razy do roku na ryby op 1h.ale z drugiej strony on nie placi ,a my tak i jaka to jest rownosc.

Jerzy Suchodolski
jurek
(2009/06/03 11:31) 0

W moim Okręgu Płocko-Włocławskim pełna karta wędkarska kosztuje 340 złotych , i jest chyba jedną z najdroższych opłat w Polsce ................. NO I KOLEGO NIE MOŻNA NAWOŁYWAĆ DO TEGO , ŻEBYŚMY NIE PŁACILI NIC , BO KTOŚ ŁOWI 2 RAZY W ROKU .........................( jeżeli to Ty miałbyś łowisko komercyjne , czy też byś tak postępował????????????????????????????????????